Фандъкова: София ще плаща годишно 500 хил. лева на АПИ

20.02.2020 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Автобусите на "Столичния автотранспорт" за крайградските маршрути ще плащат тол-такси, ако така реши Народното събрание, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова
Фандъкова: София ще плаща годишно 500 хил. лева на АПИ
Снимка: facebook.com

Автобусите на "Столичния автотранспорт" за крайградските маршрути ще плащат тол-такси, ако така реши Народното събрание, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя би подкрепила обратното решение - градските автобуси да се освободят от тази такса.

Според нея Столичната община ще плаща на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) общо 500 000 хиляди лева за поддържането на републиканските пътища, които са в чертите на общината и за тях отпадат винетките.

"Изчисленията за поддръжката на Северната скоростна тангента, за да предложим и подпишем това споразумение (с АПИ), са около 500 000 лева годишно. Припомням, че общината и досега поддържа Южната дъга и други пътища от републиканската пътна мрежа, за което ни се плащат около 400 000 лева на година", заяви Фандъкова.

Тя заяви, че общата сума, които Столичната община ще плаща на АПИ за поддържането на всички републикански пътища на нейна територия и са включени в бъдещото споразумение с агенцията, е "на стойност около 500 000 лева".

Съвсем друга сума - 8 милиона лева годишно, за поддържането на републиканските пътища на територията на Столичната община, които са с дължина 151 км, посочи тази сутрин пред Би Ти Ви председателят на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски.

Попитан дали автобусите на градския транспорт трябва да плащат тол-такси за пътищата от републиканската пътна мрежа, по които минава маршрутът им, Терзийски отговори утвърдително. "Да, за участъците, за които се дължи. Това сме го проговорили дори със Столичната община и те са абсолютно наясно, дори се интересуваха по какъв начин най-ефективно да си организират транспорта", обясни той.

Фандъкова заяви, че ако се наложи градските автобуси да плащат тол-такса, това няма да се отрази на цената на билета. За общата сума, която ще се наложи "Столичен автотранспорт" да плаща за тол-такси, тя обясни, че в момента се правят разчети, но засега не може да каже конкретни суми.

Градските автобуси са с тегло над 3.5 т и за тях не важат винетките. Те ще трябва да плащат за всяко навлизане в републиканската пътна мрежа.

В Белград, Скопие и други градове крайградските автобуси са освободени от такива такси, отбеляза Борис Бонев.

"Това е градски транспорт и неговата функция е различна, и той не може да бъде таксуван, както междуградския транспорт. Някои градски автобуси минават на 10 минути и, представете си, и на всеки курс те ще плащат тол-такса. Абсолютно недопустимо", заяви Борис Бонев от "Спаси София".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 11.04   1079 г. – Със заповед на полския крал е екзекутиран епископа на Краков Станислас, който по-късно е канонизиран и става покровител на Полша. 1241 г. –...