АПИ: Няма забавени инфраструктурни проекти заради COVID-19

22.05.2020 | 15:00
по статията работи: econ.bg
Продължават дейностите по изграждането и ремонта на участъците на магистралите „Хемус“, „Струма“, „Европа“, както и околовръстният път на София
АПИ: Няма забавени инфраструктурни проекти заради COVID-19
Снимка: под лиценза на creative commons

Няма забавяне в строителството на големите инфраструктурни проекти въпреки кризата с коронавируса. Продължават дейностите по изграждането и ремонта на участъците на магистралите „Хемус“, „Струма“, „Европа“, както и околовръстният път на София. Това заяви в сутрешния информационен блок на телевизия Европа председателят на Агенция пътна инфраструктура Георги Терзийски. Той добави, че от днес започва прокопаването на първите 500 метра от южната страна на тунел „Железница“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.

850 метра от най-дългия у нас автомобилен тунел с дължина 2.2 км са прокопани.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски провериха днес напредъка при изграждането на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.

„Впечатлена съм от изграждането на тунела, който е най-дългият, прокопан в България, до днес в двете тръби и посоки, са прокопани общо 850 метра“, каза министърът на Регионалното развитие Петя Аврамова.

Тя обясни, че между двете тръби ще бъдат прокопани два автомобилни и четири пешеходни прохода, според изпълнителя, тунелът може да бъда прокопан и облицован вътре до пролетта на следващата година.

„Работата на важните стратегически обекти не е спирала, това показва усилията да бъдат спазени сроковете по строителните дейности и разплащането със строителите. От началото на извънредното положение до момента АПИ е разплатила над млн. лв. на строителите, така че инспекциите не са само за спазване на сроковете, а и че заетостта в сектора се запазва – тоест се осигуряват средства за хиляди семейства“, каза пък Георги Терзийски, председател на УС на АПИ.

„Пред нас не стои проблемът дали ще бъде финансирана последната отсечка от магистрала „Струма“ /през Кресненското дефиле б.р./, през 2021 г. започва новият програмен период и това може да се случи и с европейско финансиране, по-скоро искаме да бъдем прецизни и внимателни към спазването на всички процедури, за да не загуби България средства за тази отсечка“, каза министър Аврамова.

Според нея избраният „Източен“ вариант е най-удачният и щадящият за природата и сигурен за хората.

„На 23 май се отваря офертата за изпълнител за смекчаващите мерки, които са строителни дейности с оградни съоръжения за различните животински видове и водостоци, които са дейности, които са предвидени за по-късен етап, но ще се изпълнят по-рано“, каза още Терзийски.

Той бе категоричен, че магистрала „Струма“ е национален приоритет.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

„Железница“ ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Изпълнението на обекта, което започна през октомври м. г., напредва и днес строителите прокопаха първите 500 м в посока от Кулата към София. На обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела. Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Усилено се работи и на участъците от двете страни на тунела. Отсечката преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...