Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза

30.09.2020 | 12:55
по статията работи: econ.bg
Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове
Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза
Снимка: Inews.bg

Пандемията e оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите. Макар близо 63% от тях да са запазили работното си място, значително понижение е отчетено в месечните разходи - на 64% от българите, и доходите - на 42%, както и в месечното потребление. От началото на епидемичната обстановка 52% от анкетираните са свили потреблението си на месец със средно 500 лв., като за тази цел основно са се отказали от спонтанните покупки.

Това показват данни, получени от представително пазарно изследване, проведено с 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици. Проучването е проведено от една от компаниите за кредитиране в България.

Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове. Хората намаляват до минимум посещенията на ресторанти и заведения - 74%, на козметични салони и фитнеси - 37%, отказват се от пътувания - 56%, и от пазаруване на дрехи и обувки - 49%.

Немалко анкетирани са се възползвали от предишни спестявания - 25%, и помощ от приятели или роднини - 21%, за да покрият разходите си. 

Анализът отбелязва, че бъдещото планиране на финансите вече е приоритет за близо 30% от българите. Бъдещите разноски са фокусирани върху покупки за новата учебна година - 26%, или планиран ремонт на дома - 16%.

32% от анкетираните продължават да разчитат на кредити, а 32% планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че 57% от потребителите предпочитат да направят собствен анализ на компаниите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20 процента са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...