83% от българите все още избират да плащат при доставка, когато пазаруват онлайн

08.12.2021 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Празничният сезон започва непосредствено след края на Черния петък и е съпътстван от множество промоции и традиционните зимни намаления, които ще започнат съвсем скоро и в България
83% от българите все още избират да плащат при доставка, когато пазаруват онлайн
Снимка: glami

Вече сме в началото на традиционно най-важния сезон за модната търговия на дребно – както онлайн, така и офлайн. Празничният сезон започва непосредствено след края на Черния петък и е съпътстван от множество промоции и традиционните зимни намаления, които ще започнат съвсем скоро и в България. Именно през този период ще бъдат направени хиляди транзакции. Но какви са отношенията, нагласите и изискванията на българските потребители, особено към онлайн магазините? GLAMI.bg анализира резултатите от отговорите на 2350 участници в последното проучване Fashion (Re) search. Вижте ги по-долу.

Дори след почти 2 години пандемия, в която онлайн пазаруването на дрехи и обувки навлезе в живота дори на тези, които нямаха предишен опит, повече от 2/3 от българите (83%) все още избират да плащат при доставка (наложен платеж) когато пазаруват през интернет. По-малко от 10% предпочитат да платят онлайн, а 8% от анкетираните избират метода на плащане според ситуацията. 

Българите изглежда са запознати с удобството за по-бързо плащане при запазване на данните на картата в своите акаунти в електронните магазини (51% от респондентите отговарят положително на въпроса дали са склонни да запазват данните за платежните инструменти в акаунта за по-бързо плащане). 32% от тях го правят за удобство, докато 19% от анкетираните запазват данните за картата си само в доверени магазини. Въпреки това, 43% заявяват, че не обичат да запазват този вид информация. Този висок процент е и доказателство, че има клиенти, които все още не се доверяват на процеса на онлайн плащане.

Повече от 20% от българите не вярват на онлайн плащането

Като най-важен аргумент за избиране на онлайн плащане, потребителите посочват, че не е необходимо да имат пари в кеш при доставката (39%), докато вторият най-популярен отговор е, че просто намират този метод за по-удобен, без да имат конкретна причина (35%). Без съмнение, по-голямата част от избиращите онлайн плащания използват дебитна или кредитна карта (малко над 87%), докато други платежни инструменти като PayPal, Apple Pay или Google Pay не са особено популярни сред българите.

На въпроса кога е по-вероятно да платят с наложен платеж, 49% посочват като първа причина липсата на предишна покупка от магазина. Това подчертава необходимостта, особено новите „играчи“ в електронната търговия, да изграждат доверие в клиентите си още от самото начало (уебсайт, комуникация с аудиторията и др.) Като второ условие 46% от анкетираните отговарят, че биха избрали да платят в брой при доставка, ако имат възможност да проверят и тестват продуктите преди плащане. Това се потвърждава и при запитване на респондентите за причината, поради която предпочитат да плащат при доставка, когато пазаруват за мода. 55% от хората заявяват, че искат да проверят/изпробват артикула преди да платят за него. Малко над 33% просто предпочитат да плащат в брой, а 22% като цяло не се доверяват на онлайн плащането.

Почти половината българи са готови да доплатят, ако могат да пробват поръчаните артикули преди да вземат окончателно решение за покупка

Първият избор в предпочитанията на потребителите с 44% е пробването на артикула преди окончателното решение за покупка (от момента на получаване или у дома) и незабавно връщане на място. Изглежда, че дори процесът на онлайн пазаруване да е по-лесен, потребителите биха платили повече, ако могат да добият усещането за най-традиционното пазаруване (проверка, пробване, плащане, връщане), което им харесва във физическите магазини.

Как електронната търговия може да предложи такава услуга? Алтернатива е да се определят конкретни места за вземане, където клиентите ще имат възможност, след осъществяването на онлайн покупката си, да продължат процеса с всички други стъпки, свързани с физическо преживяване. На второ място по готовност за доплащане е услугата доставка в рамките на един ден (малко под 22%). Третият вариант за желание за доплащане е достъпът до ексклузивни и лимитирани колекции – 17%. Впечатляващ е процентът на хора, които не са готови да плащат допълнително за каквато и да била услуга – 15%. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...