Нов опит да свържем жп линиите на България и Северна Македония

12.02.2020 | 11:55
по статията работи: econ.bg
Като абсолютен приоритет за изграждането на Коридор № 8 е определено строителството на тунела на Деве баир, където всъщност минава границата между България и Северна Македония
Нов опит да свържем жп линиите на България и Северна Македония
Снимка: под лиценза на creative commons

Генералният директор на "Македонски железници - Инфраструктура" Фестим Халили  и генералният директор на ДП "Национална компания Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски са обсъдили напредъка по изграждането на жп връзката между София и Скопие.  Това съобщиха от пресцентъра на държавната жп компания.

Като абсолютен приоритет за изграждането на Коридор № 8 е определено строителството на тунела на Деве баир, където всъщност минава границата между България и Северна Македония.

Междуведомствена експертна  група от двете предприятия, в състава на която ще влязат инженери тунелно строителство, железен път, контактна мрежа и сигнализация, ще представи доклад за съответствие с европейските изисквания  на изготвения от северно-македонска страна  проект за изграждане на тунела до края на март. През април предстои нова работна среща между двамата генерални директори за анализ на резултатите и синхронизиране на всички бъдещи действия по строителните дейности. 

Експерти от НКЖИ ще оказват и техническа помощ по конкретни проекти на македонските си колеги, свързани с европейско финансиране.

Паневропейски транспортен коридор № 8 е един от десетте паневропейски транспортни коридори, и свързва Адриатическо море с Черно море през Албания, Северна Македония и България.

Изграждането на транспортната инфраструктура по протежение на Паневропейския транспортен коридор №8 се поставя в зависимост от политиката на трите страни по неговото протежение и България, и Италия. От страна на България непрекъснато се изтъква политическа воля за довършване на начинанието, но осъществяването му се поставя по една или друга причина в зависимост от осигуряване на финансиране по линия на Европейския съюз.

Изграждането на паневропейски транспортен коридор №8 има геополитическо измерение, поради което се очаква българското правителство да са ангажира по-активно със строителството на пряката железопътна връзка между България и Северна Македония, която идея стои на дневен ред пред българската общественост повече от век.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 23.02   303 г. – Римският император Диоклециан започва масови гонения срещу християните. 840 г. – Пиетро Традоник подписва Pactus Lotharii с франкския крал Лотар I, с...