Социалната отговорност зависи от ангажираността и постоянството на организацията*

24.06.2013 | 12:40
по статията работи: Теодора Пенева
Деян Глешчич, директор "Маркетинг и комуникации" в Societe Generale Експресбанк
Социалната отговорност зависи от ангажираността и постоянството на организацията*
Какво е необходимо, за да бъде една фирма социално отговорна?

Деян Глешчич:

За нас една компания е социално отговорна тогава, когато получи разбиране и подкрепа не само от своето ръководство, но и от своите служители. Ангажираността на служителите е абсолютно необходима, защото ако тя липсва, тогава реално няма ангажираност от самата компания. Това е така, защото даряването на сума - решение, обикновено взето от мениджмънта - не означава ангажираност на фирмата - от страна на работещите в нея.

Ето защо в Societe Generale Експресбанк се стараем вътрешно да комуникираме инициативите си така, че максимално да ги доближим до своите служители, буквално да ги "запалим" и превърнем в съмишленици. В повечето случаи се получава, тъй като ние винаги обмисляме и обсъждаме всяка кампания, която поемаме и подкрепяме, така че да има смисъл и да съответства на основни ценности, заложени в корпоративната ни политика и стратегия.

Най-важното е хората да са вътрешно убедени, че каузата си струва, тогава служителите са готови да се включат безрезервно е нея - било то чрез доброволен труд, било то чрез дарения или чрез популяризация на основната идея и привличане на повече сподвижници. Освен примера с БХБ, бих искал да спомена и още един проект, който провеждаме за втора година с друг наш голям партньор – WWF България – това е съвместният ни проект за възстановяване на 10-те природни парка в България. Това е най-голямата подобна програма в страната, която обхваща над 130 000 квадратни метра площи. Програмата се осъществявана съвместно с Изпълнителна агенция по горите и е дългосрочна инициатива, която цели не само опазване, но и възстановяване на парковете, включително на дървесните и растителни видове. Societe Generale Експресбанк и WWF започнаха проекта през лятото, а в началото на есента организирахме "Ден на природата" за служителите на банката в цялата страна, в който се включиха повече от 350 души доброволци от всички наши офиси - включително деца на наши колеги. Част от дейностите, които бяха извършени, са възстановителни работи по инфраструктурата на парковете, залесяване, отстраняване на инвазивни видове растения, почистване и др.

Какво е необходимо за успешното сътрудничество между компании и институции? Как БХБ допринесе за реализирането на инициативата?

Деян Глешчич:

Ангажираността и на двете  страни към проекта, доверието помежду  им, инициативността – това са само част от предпоставките за едно успешно сътрудничество.

За нас е  много важно и да получаваме подкрепа от страна на нашите партньори, тъй като реално БХБ е организацията, която осъществява голямата част от работата по проекта. Без подобна помощ за една компания би било много трудно да извършва адекватни дейности, свързани с политиката по корпоративна социална отговорност. От самото начало на партньорството ни с БХБ, ние си сътрудничим много открито и работим като истински екип.  Обменяме идеи относно предстоящи дейности, като получаваме от тях предложения и за нови проекти. БХБ се радва на екип от мотивирани професионалисти, като това носи особено висока стойност и на нашата компания.

Смятате ли, че компаниите в България разбират смисъла и необходимостта от добре развита CSR (Corporate social responsibility, КСО) стратегия?

Деян Глешчич:

За щастие има компании с развита CSR стратегия, но те са много  по-малко от тези, които нямат. Някои компании считат, че самият акт на предоставяне на дарение може да бъде наречен CSR стратегия, но това е доста далеч от истината.

Да имаш подобна стратегия  означава да се концентрираш върху  определени цели. Да имаш ясна представа за нещата, които трябва да бъдат постигнати, как определен социален проблем може да бъде ограничен или отстранен.

Тук говорим за значими  каузи на глобално или национално ниво, отразяващи се на много хора, засягащи застрашени групи хора или природни зони. Това не означава, че малко дарение на местно ниво не е значимо - напротив, то е от голямо значение, но когато е част от цялостната голяма картина.

Да направиш няколко местни дарения като единични спорадични действия и да кажеш "ние дадохме своето, ние сме социално отговорни" не е особено отговорно. Заложените цели трябва реално да се превърнат в част общите цели на компанията, а не просто демагогия.

*Econ.bg беше медиен партньор на Европейските отличия по корпоративна социална отговорност (КСО) и "Българска мрежа на Глобалния договор на ООН"

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 20.10   1740 г. – Мария Тереза се възкачва на трона на Австрия. Франция, Прусия, Бавария и Саксония отказват да уважат завещанието на нейния баща Карл VI, император на...