Три съвета за присъствието на бизнеса ви в социалните мрежи

15.03.2013
по статията работи: Нели Минчева
Онлайн комуникацията с вашите клиенти трябва да е премислена, навременна и адекватна - това ще ви помогне да популяризирате марката си и да представите по добър начин продуктите и услугите си
Три съвета за присъствието на бизнеса ви в социалните мрежи

Всички сме наясно с важността на социалните медии/мрежи. Съвременният бизнес трудно може да се лиши от управление на съдържание в най-популярните такива (Facebook, Twitter, форуми на специализирани медии и т.н.). Поне ако си е поставил амбициозни цели за развитието на своята марка и за масова информираност относно предлаганите от фирмата продукти и услуги.

Но от това да решиш да общуваш с потребителите си през социалните мрежи до постигането на наистина добра ефективност има нелек път за изминаване. Представяме ви три конкретни съвета от експерта по социални медии Лори Съливан, в момента работеща в американската рекламна агенция Intermark Group.

1. На първо място е стратегията

Не можете да постигнете нищо, без да имате стратегия. Ангажирането на аудиторията в социалните медии изисква внимателно изготвен план за действие, ориентиран към това кое е най-доброто за вашата марка и за вашите клиенти.

Когато сте се заели да следите разговорите, засягащи компанията ви, уверете се, че имате ресурса да се ангажирате с това занимание всеки ден, през цялото време. Подгответе специален график на хората, които ще се занимават с това (дори и вие да сте един от тях), а, ако използвате специален софтуер, който да ви известява за нови настъпили онлайн събития, засягащи фирмата ви, проверявайте известяванията достатъчно често. Целта е една – да не пропуснете дискусия за бизнеса ви, без значение дали коментарите ще са положителни или отрицателни.

Освен това, ако желаете феновете или последователите на марката ви да бъдат активни, е нужно самите вие да сте такива. Но! Не е добре всеки един от отдела или компанията ви да коментира бизнеса ви със свой собствен стил и според моментното си настроение. Установете правилата и стилистиката на корпоративната комуникация.

Разиграйте и примерни сценарии и вашата реакция при развитието на някой от тях. Как ще постъпите при появата на критика от ваши клиенти? Ще отговорите ли на недоволните? Как ще проведете разговора – преди всички останалите потребители, в лични съобщения или ще търсите офлайн връзка?  
 
Разбира се, не могат да бъдат предварително разиграни всички варианти, но е препоръчително да имате базови правила, с които всички да са наясно.

2. Социалните мрежи са директна връзка с вашите клиенти

В днешно време почти всеки, който е решил да си купи нещо, се втурва първо не към магазина, а към компютъра, таблета или телефона си, за да проучи качеството, цената и отзивите на други купувачи. Хората активно търсят информация, за да могат да взимат осведомени решения за своите покупки.

Така че не подценявайте онлайн присъствието на бизнеса си. Отнасяйте се например към Facebook страницата си като към  традиционна търговска площ. Нищо, че не предлагате директно там своите продукти. Това е място, в което клиентите се осведомяват, където могат да зададат своите въпроси и, ако не дочакат отговор, може би въобще няма да решат да влязат във физически или онлайн магазин с ваши стоки.

Ако хората не питат, питайте ги вие! Провокирайте интереса им. Увеличете ангажираността им, печелете доверието им.

3. Разпределението на времето е от ключово значение

Щом веднъж изработите плана за онлайн мониторинга на вашата марка и комуникационната й стратегия, не спирайте да контролирате тяхното спазване. При огромния поток от информация, с който ежедневно имате досег, лесно можете да пропуснете нещо. А бързината, с която отговаряте на настоящите или бъдещите си клиенти, е от особена важност за спечелването на тяхното доверие.

Не допускайте други ангажименти да повлияят на тази комуникация, защото с една стъпка бихте могли да съсипете всички полагани до този момент усилия за изграждането на вашия онлайн имидж.

Освен това имайте предвид, че следенето на социалния ви образ може да изглежда лесна задача, но всъщност съвсем не е така. Тук не става дума просто за дежурство пред компютъра и следене дали ще се появи коментар или не. Дългосрочният успех на компанията ви може да зависи от адекватността на екипа, който отговаря за интернет комуникацията с потребителите ви. Така че се погрижете връзката с външната среда да се осъществява от правилните хора.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 05.12   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...