КЗП: При януарските намаления е по-лесно да се заблудите

03.01.2020 | 13:10
по статията работи: econ.bg
За да бъдат истински намаленията, законът изисква старата цена да е прилагана най-малко един месец преди кампанията за отстъпки
КЗП: При януарските намаления е по-лесно да се заблудите
Снимка: Пресцентър на КЗП

Доколко е изгодна цената на дадена стока, която сме си избрали да закупим при пазаруване от януарските намаления, може да се ориентираме най-добре като проучим при какви условия се предлага тя от повече различни търговци. Това каза за БНТ Ерджан Ахмед, главен юрисконсулт в Комисията за защита на потребителите. 

За да бъдат истински намаленията, законът изисква старата цена да е прилагана най-малко един месец преди кампанията за отстъпки. 

„Потребителите би следвало да обърнат внимание на обстоятелството, че някои от намаленията през ноември и декември, е възможно да са били за по-кратък период от време“, обясни той. Това означава, че изчислението на намалението на цената през януари може да не бъде нито въз основа на последната продажна цена, нито дори на старата цена преди намалението, а на база цената, която се е прилагала назад във времето за период, по-дълъг от един месец. 

Така например, ако Коледно-новогодишното намаление е било от 20 до 31 декември м.г., то намалената по време на него цена не може да бъде квалифицирана като стара цена, уточни Ерджан Ахмед. В случай че е продължило за период от един месец, то намалената цена по време на него се приема за стара, от която следва да се извърши януарското намаление. 

Ако потребителят има съмнение, че намалението е измамно, може да се обърне към КЗП. „Ние ще извършим проверки – както физически, така и документални, като ще изискаме от търговците да докажат, че обявената за стара цена наистина се е прилагала за период, по-дълъг от един месец“. Това изискване е с цел да няма спекулативно увеличаване на цените за кратък период от време – например за една седмица и след това да се обяви по-голям процент намаление. 

Проверки за коректността на намаленията се извършват по кампании на контролния орган и по сигнали на граждани. Нарушения на изискванията на закона по отношение съобщенията за намаление най-често се установяват при продажбите на облекла. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...