Александър Цветков за безопасността на вагоните и инцидента при Драгоман

08.10.2010 | 15:01
по статията работи:
ДАНС проверява търг на БДЖ, а превозвачът внася жалба до ВАС
Александър Цветков за безопасността на вагоните и инцидента при Драгоман

Сигурността във вагоните

Всекидневно се извършват технически прегледи на вагоните, така че те са безопасни, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.

Решение на Софийския административен съд гласи, че около 80% от вагоните и локомотивите на БДЖ се движат с изтекли сертификати за безопасност, в нарушение на Закона за железопътния транспорт, предаде БТА.

Техническото състояние на вагоните се установява с техническите прегледи, а не със сертификат. Нямам притеснение по отношение на безопасността на вагоните, тъй като техническите инспекции са много стриктни, коментира Цветков.

Министърът добави, че всеки нов или рециклиран вагон минава през такова сертифициране. Този сертификат означава типово одобрение за движението по релсите и когато няма някаква конструктивна промяна във вагоните и локомотивите, не се налага и съответно подновяване на сертификата, посочи министърът.

Жалба на БДЖ до ВАС

Във връзка с решението на Софийски административен съд, че част от влаковете и локомотивите са с изтекъл сертификат за безопасност, от БДЖ уточняват, че срокът за обжалване тече от датата на получаване на решението на съда, а то е получено на 27 септември 2010 г., т.е. изтича на 11 октомври 2010 г.

От пресцентъра на железопътния превозвач съобщиха още, че днес е подадена жалба по това решение чрез Административния съд София-град до Върховния административен съд.

На всички пътнически вагони се извършва и ежедневен технически преглед в депо или екипировъчен пункт. Този преглед касае годността на вагона за безопасно движение, както и безопасността и сигурността на пътниците.

Междувременно тази сутрин стана ясно, че ДАНС проверява търг на БДЖ. Става въпрос за обявен на 15 септември търг за доставка на 30 нови спални вагона на приблизителна стойност 20 млн. лв.

Причината за катастрофата край Драгоман

Реалните причини за катастрофата при Драгоман тази седмица, при която челно се удариха два влака, могат да се разделят на две групи - отнасящи се до конкретния инцидент и до сегашното състоянието на железниците, коментира Александър Цветков в отговор на въпрос по време на парламентарния контрол днес.

Министърът посочи предприетите мерки за недопускане на подобни инциденти в
бъдеще, като отбеляза, че основна сред тях ще бъде цялостната смяна на системата за безопасност в железниците в дългосрочен план, за което са необходими огромни средства. Само за основните линии са необходими около 1.2 млрд. лева - изключително крупна, по думите му сума, не само за бюджета на България, но и за европейските фондове. За тази цел процесът ще бъде постепенен и всяка подмяна ще става по нормите на европейската сигурност за безопасност и сигнализация.

Цветков отбеляза тежкото финансово състояние на железниците, наследено от предишното управление. По думите му в момента това състояние е стабилизирано, но технологично нивото им остава отпреди 30-40 години. Над 20 години не са правени почти никакви инвестиции в системите за безопасност и сигнализация.

Министърът добави, че по предварителни данни на разследващата комисия инцидентът край Драгоман не е по причина на системата за безопасност и сигнализация. Става въпрос за немарливост и нарушаване на технологичните правила, заради което трима диспечери вече са понесли своята отговорност.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...