Преди заминаване на път всеки локомотив се проверява в противопожарно отношение. Прегледът обхваща различни пунктове като:
- Наличие и изправност на пожарогасителите, съгласно утвърдените норми за съответната за съответната серия локомотив;
- обстоен оглед на течове на масло и гориво от горивната и охладителната система и др.
Това каза в интервю за Агенция "Фокус" изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.
Той подчерта, че всички пътнически вагони от вагонния парк на БДЖ са оборудвани с пожарогасители. Във вагоните на видно място са поставени необходимите указания към пътниците за действия и поведение при възникване на пожар, както и стикери, свързани с осигуряването на пожарната безопасност при пътуване.
По време на път служителите на локомотивните бригади използват всеки престой на композицията за охлаждане и оглед на машините и съоръженията в машинното отделение, с цел своевременно забелязване на евентуални пропуски на масло и гориво, разхлабени кабелни връзки, наличие на горими материали и др. В случаите, когато са констатирани подобни неизправности, и ако съществува такава възможност - то те се отстраняват незабавно на място. След завръщане от път всеки локомотив подлежи на обстоен преглед, като всички забелязани неизправности се отстраняват по установения ред. След всеки планов ремонт, който се извършва в локомотивните депа в страната, локомотивите задължително се проверяват в противопожарно отношение. Локомотивите, които са преминали през проверка, се предават за експлоатация само след удостоверяване от страна на съответните технически лица, че същите са изправни в противопожарно отношение, обясни Попов.
По думите му при извършване на всички видове ремонти по вагоните, се спазват всички изисквания за пожарна безопасност на влаганите нови резервни части и материали. Международните и вътрешни изисквания регламентират трудногоримост на влаганите материали, основно по вътрешното оборудване, посочи изпълнителният директор на БДЖ.