Да караме чужда кола с разрешително нямало да реши проблемите на КАТ

29.08.2013 | 13:25
по статията работи: Теодора Пенева
Обсъжданата мярка предизвика масово недоволство. Въпросът е дали тя ще спре нарушителите по пътя
Да караме чужда кола с разрешително нямало да реши проблемите на КАТ

Предложенията за задължителна регистрация при управляване на чужд автомобил няма да решат проблемите на КАТ с нарушителите на пътя. Това е мнението на Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застрахованите и пострадалите от катастрофи, публикувано във в. „Преса“.

В момента се готвят текстове, според които всеки, който кара моторно средство с чужда собственост, трябва да се регистрира в пътната администрация като „ползвател“.

Мотивите на вносителите са, че в момента има проблем с установяване на нарушителите, тъй като контролните камери снимат само колата и регистрационния ѝ номер. Така всеки собственик може да каже, че в конкретния момент друг е управлявал автомобила му.

Сегашните текстове изискват от всеки участник в пътното движение да има валидна шофьорска книжка за съответната категория и, разбира се, валидни документи за изрядност на превозното средство. Задължение за пълномощно от собственика няма.

"Но ако един автомобил се ползва от десетима фирмени служители, КАТ пак няма да знае кой от тези десет е направил конкретното нарушение", обяснява експертът. И добавя: "Идеята следователно не решава проблема на КАТ, а създава проблеми на милиони български граждани".

Къде е неудобството за българския водач?

Новината за идея от такъв характер предизвика огромно недоволство, включително и сред читателите на Econ.bg. Повечето от тях възприемат евентуалното въвеждане на промените като „пореден опит да се оберат парите на хората“.

Основната причина е, че много голяма част от домакинствата разполагат само с една семейна кола, която всички членове използват. Съществуват и примери за хора с двигателни или други физически затруднения, които юридически са собственици на кола, но я предоставят за ползване на близките си. Сред поредицата от конкретни хипотетични ситуации може да се добави и случаи, в които притежателят на возилото е употребявал алкохол, затова временно е отстъпил на друг шофьорското място.

Само идея

Въпреки всичко към момента предложените промени нямат законодателен характер. Различните нива на обсъждане тепърва предстоят. Ако срещне масово обществено неодобрение, проектът в крайна сметка може и да не бъде приет.

Очаквайте още подробности по темата.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 21.01   1506 г. – По нареждане на папа Юлий II е образувана армията на Ватикана – Швейцарската гвардия. 1542 г. – Английският парламент осъжда на смърт за...