Данните за пазара на сребро от август потвърждават нарастващия интерес на дребните инвеститори към ценния метал. Големи рафинерии като US Mint и Perth Mint oтчетоха нов силен месец в търсенето на сребърни монети, като съответно продадоха 5 мил. унции и 700 хил. унции. В същото време цената се задържа около 14,60 долара и 13 евро за унция и много малки инвеститори решиха, че моментът е подходящ за покупка, посочват от компанията за покупко-продажба на инвестиционно злато и сребро Тавекс .
При дилърите на дребно се наблюдават няколко тенденции. От една страна те увеличиха премиите за трети пореден месец. От друга времето за доставка на редица ликвидни за пазара продукти (Американски орел, Кленов лист, монети на Perth като Кола и Кукабура) се е увеличило до няколко месеца, поради изчерпване на количествата и изчакване на доставка от страна на рафинериите.
Недостигът на сребро на пазара на дребно може да се дължи както на реален физически недостиг на сребро, така и на липса на капацитет от страна на рафинериите. Макар че цялата система е построена на базата на частичен резерв и първият вариант е фундаментално заложен риск, който не бива да забравяме, към момента по-вероятен е вторият сценарий. Първо, цената на метала с нищо не показва, че има недостиг на физическия пазар на едро, т.е. на кюлчета от 1000 унции. Второ, пазарът на дребно на инвестиционно сребро представлява малка част от общия пазар на сребро. Това означава, че на рафинериите е нужно време, в което да преценят дали интересът на дребните инвеститори е дългосрочен и чак тогава те биха инвестирали в нови мощности и капацитет.
Ситуацията поставя малкия инвеститор пред дилемата, дали да се възползва от момента и наистина ниската цена, но да се примири с по-висока премия и по-бавна доставка или да изчака, като поеме риска спот цената да се повиши. В момента никой не може да даде ясен отговор на този въпрос. Разликата между LBMA фикса на сребро от 1 юли и 28 август е 9% надолу, в този период премиите на дилърите са се изменили в една или друга степен нагоре за различните продукти.