Концесионната процедура за Летище София ще стартира след две седмици

26.02.2016 | 13:19
по статията работи: econ.bg
Търгът вероятно ще започне от 550 млн. лева
Концесионната процедура за Летище София ще стартира след две седмици
Снимка: Inews.bg

Концесионната процедура за Летище София ще стартира след две седмици. Това министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

"Всички анализи за концесионната процедура са готови и се намират при областния управител на София, който актува имотите публична държавна собственост. Надявам се това да приключи до 1-2 седмици, веднага след което пускаме процедурата“, посочи министърът.

Според него това може да стане до средата на март.

Процедурата ще бъде състезание между оферти, като търгът вероятно ще започне от 550 млн. лева и ще спечели този оператор, който даде най-много.

Относно спряната процедура за почистването на аерогарата, въпреки че за нея имаше издадено положително съдебно решение, Московски каза, че договорът за почистването е за 5 години и затова въпросът е оставен да бъде решен от бъдещия концесионер.

„А иначе заповедта на премиера Бойко Борисов от сряда - инспекторатите на всички министерства да направят проверка на всички процедури по Закона за обществените поръчки, ще бъде изпълнена“, коментира министърът.

Тъй като сумата, която се очаква от бъдещия концесионер, е заложена в Бюджет 2016, а и от нея зависи бъдещето на БДЖ, Московски коментира:

„Да, така е, всичко е обвързано. Най-важният за решаване проблем в системата на транспорта е удовлетворяването на кредиторите на БДЖ. Затова и тръгнахме към концесиониране на Летище София, и то със специфичното условие концесионните такси за 35-годишния срок да бъдат платени още в началото, за да погасим задълженията на БДЖ“.

Според министъра кредиторите на БДЖ били склонни да изчакат процедурата за концесия, информира „Стандарт“.

По думите му инфраструктурните такси, които събират Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), пристанищата и летищата, са разходно ориентирани. Пътищата обаче чакат приходи от винетки, от които се получават около 200 млн. лв. на година. За да се поддържат, обаче, са необходими около 600 млн. лв. годишно. Според него въвеждането на тол системата ще оскъпи основно транзитния превоз на товари с автомобилен транспорт. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...