Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

30.06.2017 | 17:05
по статията работи: econ.bg
Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков
Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"
Снимка: Пресцентър на МРРБ

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти по най-старите участъци на автомагистрала "Хемус", каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на ведомството. Той присъства на пускането на ремонтираната дясна тръба на тунел "Ечемишка" на аутобана. Средствата за ремонтите по "Хемус" ще се осигуряват поетапно.

Обновеният тунел е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г, като от тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт. Ремонтът в тръбата за Варна започна на 1 септември, като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Обновяването е струвало около 12 млн. лв, осигурени от републиканския бюджет. Тунелът е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Монтирано е и енергоефективно осветление.

b06f9240-291d-fd2b-beae-92a257eb38b9

В момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел "Ечемишка". Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата, посочи министърът.

Николай Нанков коментира, че заради закъснялото с близо два месеца начало на строително-монтажните работи по мостовото съоръжение след тунел "Витиня" в посока Варна при 33-ти км на "Хемус", работата там се очаква да приключи до средата на месец август.

Лявата тръба на тунел "Витиня" в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още министърът.

Другите необходими строителни работи, които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година. По тази причина и ремонтът на активната лента за движение от "Тракия" след Пловдив в посока Бургас ще започне след 15 септември.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 02.03   986 г. – Луи V става крал на франките. 1353 г. – Османските турци завладяват голямата крепост Галиполи, изходна база за завладяване на балкански...