Няма да е необходим втори билет при прекачване в метрото 15

24.07.2012 | 15:50
по статията работи: Петър Чернев
Пускат втория метродиаметър до края на август. От "Надежда" до центъра ще се пътува за 9 минути. Купени са нови 18 метровлака
Няма да е необходим втори билет при прекачване в метрото
Снимка: Econ.bg

Днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев инспектираха строежа на втория метродиаметър на столичното метро, който ще свързва бул. "Черни връх" и жк "Надежда". Те останаха доволни от видяното.

„Всички сме се справили до момента добре“. По този начин министър Московски обобщи това, което е било изградено в участъка между метростанция „Сердика“ и квартал „Надежда“.

Той допълни, че отсечката трябва да бъде пусната в експлоатация до края на месец август.

Прекачването от първия на втория метродиаметър ще става близо хотел "Шератон". Там ще бъде изградена и втора станция „Сердика“, която ще бъде включена във втория метродиаметър. Между вече съществуващата и новата инфраструктура ще бъде изградена подземна връзка, което ще позволи на пътуващите да използват само 1 билет.

След пускането на втория метродиаметър общата дължина на подземната железница ще достигне 31 км (20 км първи метродиаметър+11 км втори). Пътниците ще могат да използват 27 станции. Припомняме ви, че в момента първата линия на метрото стига от бул. „Цариградско шосе“ до жк „Обеля“.

Когато бъде завършен проектът, от жк "Надежда" до центъра ще се стига за 9 минути, каза Фандъкова. Кметът на София припомни колко са били недоволни  хората от квартала в началото на строежа на метрото. В допълнение тя изрази надежда, че сега, виждайки, че ще могат да стигнат толкова бързо до центъра, те ще си оставят колите и няма да ги използват.

По време на днешното събитие стана ясно още, че за нуждите на софийското метро са закупени още 18 влакчета с пари по ОП „Транспорт“. Всяко от тях е с капацитет 1100 пътници. Първите 12 машини трябва да бъдат въведени в експлоатация до края на месец август (когато ще бъде пуснат вторият метродиаметър), а останалите 6 - до края на ноември. Доставката върви по график. У нас вече са докарани 8 от влакчетата, а други 2 се транспортират. Договорът за новите машини е на стойност 153 млн. лв.

Проектът за разширение на столичното метро се финансира по ОП „Транспорт”.  В неговия първи етап е включен участъкът „Надлез Надежда - пл. Св. Неделя - кв. Лозенец” с дължина 6,5 км и 7 метростанции. Срокът на строителство е 45 месеца. Отсечката „ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда” е обособена като лот 1 в етап ІІ на проекта. Той е с дължина 4,15 км и 4 метростанции. Другият лот, който беше финансиран по ОП „Транспорт”, между кв. „Младост 1” и бул. „Цариградско шосе”, е вече готов и пуснат в експлоатация.

Страница на Econ.bg във Facebook

Оцени статията:
5.00/5
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....