Откриват нов мост в Стамболийски, Пловдивско

10.10.2007 | 08:43
по статията работи: Апостол Апостолов
През август 2005 г., вследствие на повишеното ниво на р.Марица, част от стоманения мост е разрушен
Откриват нов мост в Стамболийски, Пловдивско
Днес от 13.30 ще бъде открит новият мост в Стамболийски, Пловдивско, съобщиха от Областната администрация. Лентата на новото съоръжение ще бъде прерязана от министър-председателя Сергей Станишев и министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Обектът е част от републикански път ІІІ - 866, който е връзка между Автомагистрала „Тракия”, път І-8, Стамболийски, Девин и Пампорово.
Обектът представлява:
  • Мостово съоръжение с дължина 170м и двулентов габарит с пътни платна 2х4.5м, тротоари 2х1.25м и разделителна ивица;
  • Цялостна реконструкция на мостово съоръжение с дължина 30м над отводнителен канал;
  • Пътна част 120м от страна Стамболийски с габарит 10м и участък от път ІІІ-866 с дължина 600м от моста до път І-8 с габарит 7.5м и банкети 2х1.5м;
  • Изграждане на ново пътно кръстовище с път І – 8 „Пазарджик – Пловдив”

Проектът се финансира от републиканския бюджет чрез ремонтната програма на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” – ОПУ гр. Пловдив. Стойността на ремонта е 4 188 лв. с ДДС.
Главен изпълнител на обекта е „Мостстрой” АД София – клон Пловдив, а изпълнител на пътната варианта – фирма „Пътища” АД, гр.Пловдив. Строителен надзор – „Трансконсулт - БГ” ООД, гр.София. Проектанти – „Мостконсулт” ООД, гр.София и ЕТ „КЕМ – Кумчо Тодоров”, гр. Пловдив.
През август 2005 г., вследствие на повишеното ниво на р.Марица, част от стоманения мост е разрушен. Мостът е влязъл в експлоатация през 1937г. Изцяло е разрушен стълб 3 и връхната конструкция на трети, четвърти и пети отвор. Съоръжението е част от единствения прекъснат път от републиканската пътна мрежа на територията на Пловдивска област. Новото съоръжение е на мястото на авариралия мост и осигурява преминаването по републиканския път ІІІ-866 през р.Марица.
Съоръжението е с единадесет отвора, система проста греда с температурно непрекъсната пътна плоча. Фундирането е с изливни пилоти ф1200мм, които продължават над терена в колони със същия диаметър. Връхната конструкция е съставена от предварително напрегнати на стенд греди.
Реализирането на договора започва на 25.05.2006г. Съоръжението е изградено за 16 месеца, като през 4 от тях е разваляна съществуващата конструкция на старото съоръжение. Срокът на строителството е съкратен с два месеца спрямо договорения, въпреки четирите наводнения на строителната площадка по време на строителството.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 29.11   1760 г. – Град Детройт е предаден във владение от Франция на Великобритания. 1780 г. – След смъртта на императрица Мария Тереза на престола на Свещената римска...