Подписват предавателен протокол за новия подходен канал на Бургас

09.11.2007 | 11:13
по статията работи: Апостол Апостолов
Една година беше срокът за неговото удълбаване
Подписват предавателен протокол за новия подходен канал на Бургас

Днес от 16.00 часа в административната сграда на Пристанище Бургас ще бъде подписан приемо-предавателен протокол за новия подходен канал на пристанището, съобщиха от порта. В процедурата ще участват зам.-министърът по транспорта Даниела Никифорова, председателят на Борда на директорите на пристанището Нели Бенева, изпълнителният директор Аргир Бояджиев, представители на Dredging International – фирмата-изпълнител на удълбаването на канала, Pasific Consultants International – консултантът по проекта за разширението на пристанището, Петър Сеферов – изпълнителен директор на ДП ”Пристанищна инфраструктура” в качеството си на възложител на изграждането на подходния канал, Живко Петров – изпълнителен директор на ИА „Морска администрация”, бригаден адмирал Георги Мотев – командир на военноморска база „Бургас”

Договорът за изпълнението на подходния канал на Пристанище Бургас беше подписан на 23.11.2006 г. Една година беше срокът за неговото удълбаване. След търг на ДП „Пристанищна инфраструктура” работата беше възложена на белгийската фирма „Дреджинг интернешънъл”, позната с драгажната си дейност в повечето големи европейски пристанища. В процеса на работа бяха изгребани 4 млн 150 хил куб. метра драгажна маса, а дълбочината на канала достигна до 15,78 м. По удълбаването работеха три драгажни кораба на фирмата-изпълнител, снабдени с техника за обезвреждане на старите амуниции, открити на дъното при разширението на пристанището. Удълбаването на подходния канал бе обособен като отделна дейност от работата на изпълнителя „Пента Оушън Мицубиши” по Проекта за разширение на Пристанище Бургас. Японската банка за международно сътрудничество, която финансира дейността, одобри отделянето му като самостоятелна дейност след като непредвидена наличност от стари боеприпаси наложи съкращаването на проекта.

Първият тест на подходния канал беше преминаването по него на моторния кораб под кипърски флаг „Понтовремон” на 2-ри този месец. Тогава натовареният със 75 630 т. въглища кораб от типа „Панамакс” успя по тъмно да премине безпрепядствено новия канал преди всички.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.11   1760 г. – Град Детройт е предаден във владение от Франция на Великобритания. 1780 г. – След смъртта на императрица Мария Тереза на престола на Свещената римска...