През ноември регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отбеляза добър отскок след стагнация през октомври благодарение на солиден растеж на автомобилните продажби в Испания, Франция и Италия, като в същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат намаляване на продажбите на нови автомобили в България.
Продажбите на нови пътнически автомобили в ЕС се повиши с 5,8% на годишна база (спрямо ноември 2015-а) след слабо понижение с 0,02% месец по-рано, отбелязва ACEA.
Подновеният растеж беше подкрепен от повишение при регистрацията на нови автомобили във всички водещи европейски пазари и по-специално в Испания (ръст с 13,5%), Франция (с 8,5%) и Италия (с 8,2%) при по-слабо повишение във Великобритания (с 2,9%) и Германия (с 1,5%).
За първите единадесет месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повишава със 7,1% (спрямо същия период на 2015 година) до общо 13,498 милиона, като само в рамките на ноември бяха регистрирани 1 085 618 нови автомобила спрямо 1 085 900 година по-рано.
Според същото проучване на ACEA продажбите на нови автомобили в България се понижават през ноември със 7,1% до 1983 броя от 2134 броя година по-рано. За периода януари – ноември на настоящата година регистрацията на нови автомобили в България обаче се повишава със 7,8% до 22 815 броя спрямо 21 156 броя през същия период на 2015 година.
Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за ноември са добър сигнал за икономическото състояние на ЕС през последното тримесечие на годината.
Най-солиден растеж в ЕС през ноември с 16,8% бележат продажбите на нови автомобили на френската компания Renault Group (производител на Renault и Dacia). В същото време пазарният дял на компанията нараства с 1%, достигайки през ноември 10,8%. По този начин Renault Group вече е втората по пазарен дял автомобилна компания на стария континент след немската Volkswagen AG, чиито продажби нарастват през ноември с 6,5% при слабо повишение на нейния пазарен дял до 24,6% спрямо 24,4% година по-рано.
Добро повишение отбелязват и продажбите на автомобили на германските концерни Daimler (с 11,8%) и BMW Group (с 11,3%), както и на италианската компания FCA Group, (с 10,3%), докато продажбите на друга френска автомобилни компании - PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) се понижават с 4,3 на сто.