„Моникомп България” ЕООД предложи цена от 914 395 лв. без ДДС за изграждането на системите за обслужване на чакащи клиенти, съобщиха от пресцентъра на МДААР. В процедурата се включиха общо 5
фирми, но ДЗЗД „Кю Електроник”, „Скантек” ЕООД, „ИТА Инженеринг” ООД, „Редматик” ЕООД отпаднаха, тъй като не бяха представили пълен набор от изискваните документи.
С избрания изпълнител ще бъде подписано рамково споразумение за срок от 18 месеца. Негово задължение ще е да осигури инсталирането на системите, въвеждането им в експлоатация, обучението на
служителите и гаранционната поддръжка.
Внедряването на системите ще се реализира на два етапа, като през първия етап ще бъдат изградени системи в 7 офиса на КАТ, 20 офиса на НАП и 12 офиса на Дирекция „Документи за самоличност" към
Министерството на вътрешните работи.
Срокът за изграждане и доставка е до шест месеца от датата на подписване на договора, а гаранционният срок за поддръжка - минимум 12 месеца от въвеждането на системите в експлоатация.
Системите за обслужване на чакащи клиенти трябва да могат да се адаптират по места и да позволяват управление според принципа на обслужване „на едно гише” и според специализираното разпределение на
работните места. Те трябва да съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише в зависимост от броя им; комбиниран екран, разположен на мястото за
изчакване.
Автоматизираните системи трябва да осигуряват възможност и за отдалечено подаване на заявки (резервиране) чрез интернет и SMS, както и обратно уведомление на клиентите по същите канали.
Целта на използването на автоматизирани системи за управление на опашките е да се осигури ефективна организация на административното обслужване на чакащите клиенти, контрол върху работата на
служителите, както и събиране на статистическа информация по отношение на обслужването.