3 български и 3 италиански фирми станаха първите носители на наградата за икономически принос и всеотдайност в работата. Призът, който се дава на компании от Пловдив и региона, е учреден от
италиано-българската фондация. Той бе връчен при откриването на 10-тото издание на Италианския фестивал на красотата, който се провежда в Международен панаир Пловдив и ще продължи до 4 ноември,
съобщиха от Пловдивския панаир.
Кръстницата на фестивала Зохара Кампаньола, съпруга на италианския посланик в София Джан Батиста Кампаньола, даде наградите на италианските фирми „Булсафил”, „Асел” и „Диди”. Българските компании
„Белла България”, „КЦМ 2000” и „Хелиос Металург” получиха отличията си от Добрина Проданова, председател на Търговско-промишлената камара в Пловдив. Извънредна награда бе присъдена на „Тилия”.
Красотата води бъдещето, а бизнесът го подкрепя, подчерта в приветствието си до участниците във фестивала главният директор на Международен панаир Пловдив Иван Соколов. Според него престижната проява
вече е не само модно събитие, а и истински делови форум.
Сега се представят 96 фирми от 14 държави. Те демонстрират нови тенденции и продукти в областта на козметиката, оборудването за фризьорски и козметични салони, модата, аксесоарите за коса.
Българските производители са с 20% повече от миналата есен, наетите от тях площи са се увеличили с 31%, а размерът на чуждестранните експозиции е нараснал с 46%.
Този фестивал е знак на желание за сериозно сътрудничество между български и италиански предприемачи в областта на красотата и естетиката, заяви в словото си Негово превъзходителство Джан Батиста
Кампаньола. Благодаря на изпълнителния директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов и на всички ръководители на отдели, които работиха, за да се осъществи този фестивал, каза Гаетано
Кристиано, президент на "Кристиан оф Рома груп". Тя организира проявата 2 пъти годишно – през пролетта и през есента, в панаирния комплекс в Пловдив.
Зоара Кампаньола преряза лентата на юбилейното издание. Неговото откриване се превърна в истинско шоу с фойерверки и изпълнения на мажоретки, фолклорен ансамбъл, духов оркестър и хор
«Евмолпея».
Освен традиционните конкурси за грим и за фризьорство „Златната ножица”, за първи път ще бъде организиран и конкурс Мис Италиански фестивал. Някои от най-добрите фризьори на Италия ще покажат своето
майсторство в презентации-спектакли в палата 2.
В програмата са включени още много демонстрации на коафьори и гримьори, на козметични процедури и на модни колекции. По щандовете се предлагат козметика, парфюмерия, продукти и аксесоари за коса,
оборудване и инструменти за фризьорски и козметични салони, бижутерия.