59 експерти участваха в обучение относно проекти по ОПАК

17.01.2012 | 17:28
по статията работи: Ралица Стоянова
Те са представители на 14 бенефициенти по програмата
59 експерти участваха в обучение относно проекти по ОПАК
Снимка: Sxc.hu

59 експерти от централната, областните и общинските администрации днес участваха в обучение в София за правилно управление на проекти по Оперативната програма "Административен капацитет” (ОПАК). Те са представители на 14 нови бенефициенти по програмата: Министерският съвет, Министерството на финансите, Министерството на правосъдието, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Прокуратурата на Република България, Столична община, Областна администрация Габрово, Областна администрация Монтана, Община Кърджали, Община Маджарово, Община Георги Дамяново, Българската агенция за безопасност на храните и Държавна агенция "Архиви”.

"Вече една година работим в посока на това да опростяваме процедурите и да направим процеса на работа по-лесен и по-гъвкав, като целта ни е да има ясни правила и успешно реализирани качествени проекти”. Това каза Моника Димитрова– Ръководител на Управляващия орган на ОПАК, при откриването на обучението, предназначено за бенефициенти по десет приключили процедури.

Димитрова добави, че бенефициентите могат да разчитат на пълна подкрепата и съдействие от страна на ОПАК, но подчерта, че Управляващият орган ще бъде безкомпромисен в процеса на мониторинг по отношение на качеството на изпълнение на проектите.

Сред целите на вече стартиралите проекти са: въвеждане на електронен пазар за нуждите на Централния орган за обществени поръчки; ефективно прилагане на принципите за защита на човешките права от институциите на съдебната и изпълнителната власт; усъвършенстване на инвестиционната политика чрез по-добро регулиране на инвестиционния процес и чрез развитие на електронното му управление; въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги за гражданите и бизнеса; ефективна координация за стратегическо планиране и мониторинг на регионалното развитие и др.

Участниците в обучението бяха запознати със задълженията си при изпълнението на проектите, включително за деклариране на нередности, както и с процеса на мониторинг, на финансов и предварителен контрол от страна на Управляващия орган. По този начин се намалява рискът от допускане на грешки и налагането впоследствие на финансови корекции. Една от темите на форума беше най-често допусканите от бенефициентите грешки при възлагането на обществени поръчки, съобщават организаторите. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 29.05   1453 г. – Падането на Константинопол: Армията на султан Мехмед II Фатих (Завоевателя) превзема Константинопол след двумесечна обсада, артилерийски обстрел с...