Чиновниците няма да връщат гражданите и ще ги обслужват без приемно време

25.08.2017 | 17:00
по статията работи: econ.bg
Томислав Дончев предлага на министрите да спрат да използват термина "административна реформа", защото досега тя е водена от самите администрации без особен ефект върху гражданите
Чиновниците няма да връщат гражданите и ще ги обслужват без приемно време
Снимка: под лиценза на creative commons

Администрацията да обслужва гражданите през целия си работен ден, а не само в предварително обявени приемни часове предлага вицепремиерът Томислав Дончев, се вижда от стенограмата от последното правителствено заседание, публикувана от администрацията на Министерския съвет.

"Все още в много от администрациите съществува така нареченото приемно време за граждани, където услуги се предоставят не в рамките на работното време, а в рамките на половин или един час на ден, което е абсолютно недопустимо. Това означава не администрацията да се съобразява с гражданите, а гражданите с това, кога му е удобно на чиновника", казва вицепремиерът при обсъждането на точката от дневния ред за мерките за намаляване на административната тежест.

Друг проблем, изтъкнат от Дончев, е че администрацията предоставя някои от услугите с две ходения - веднъж да се заяви услугата, а втори път - да се получи съответния документ. Той подчертава, че доста често изготвянето на въпросния документ отнема до 5 минути, но хората трябва да се разкарват по два пъти до съответната служба.

"Ходиш единия ден, правиш заявление за предоставяне на услугата и на следващия ден трябва да отидеш да получиш продукта – документ, удостоверение и т.н. Не повдигам темата в колко от случаите е необходимо изобщо да носиш хартия на удостоверения документ. Там, където все още нещата не са електронизирани, това е факт. Трябва да се провери в колко от случаите е възможно със заявяването да се получава продуктът – това, което искаш. Защото проучванията ни показват, че някои от документите се издават в реално време за минута две, три или пет. Е, защо гражданинът трябва да ходи два пъти – единия ден да го заяви и другия ден да го получи?" пита риторично Дончев.

Той предлага на министрите да спрат да използват термина "административна реформа", защото досега тя е водена от самите администрации без особен ефект върху гражданите. "По-коректно е, според мен, да коментираме хуманизация или очовечаване на административните услуги", казва вицепремиерът.

Според него освен самите министри, с намаляването на административната тежест да бъдат ангажирани и инспекторатите на всички ведомства. Те ще получат примерен въпросник с конкретни прости изисквания, по който ще отмятат дали съответната администрация отговаря на критериите за "човечност" или не.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
- Месо ядеш ли? - Не. - А риба? - И риба не ям. - Вегетарианец ли си? - Не, пенсионер съм...
На този ден 24.09   622 г. – Мохамед и неговите последователи завършват своята хиджра от Мека до Медина, за да избегнат религиозни гонения. 1689 г. – Български доброволци участват...