Прокуристът на EVN България: Превенцията е основният фактор за справяне с проблемните плащания в ютилити сектора

06.06.2017 | 17:20
по статията работи: econ.bg
Сериозен превантивен фактор за осигуряване на добра събираемост е убедеността на клиента, че стоката му е измерена правилно
Прокуристът на EVN България: Превенцията е основният фактор за справяне с проблемните плащания в ютилити сектора
Снимка: Econ.bg

"Нашето верую като компания е - превенцията е начинът по който може да се постигне добра събираемост. Другите два начина са - прекратяване на доставката и съдебно преследване. Никой търговец няма интерес да спира доставките. Принуителните мерки също не са добър начин за събиране на взземания. Предпочитаме прилагането на превантивни мерки".

Това заяви Петър Янков, ръководител отдел "Билинг" и прокурист на EVN България по време на провеждащата се в Интер Експо Център Конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора", организирана от Новините Груп.

От 2001 година у нас започнаха теоретичните разработки как да се създаде либерализиран пазар.

Това е сложен и скъп процес, но се надявам скоро да приключи и в България.

2005 година се извърши приватизацията на ЕРП-тата. 67% от активите на тогавашните две ЕРП-та - в Пловдив и Стара Загора станаха собственост на австрийското дружество EVN . 2007 година се приватизира топлофикация Пловдив и EVN го купи. Още тогава беше създаден модерен кол-център за обслужване на клиенти. през 2011 година EVN построи най-модерната конегерация на Балканите, тогава бяхме обявени и за инвеститор на годината, допълни Янков.

През 2016 година започнахме серизна работа за дистанционен отчет - това е превенция и справяне с проблемните плащания. 

Към този момент ивин е инвестирал у нас около 1.5 млрд. лева. Ние инвестираме в България дългосрочно, посочи още той.

Няма универсална формула за определяне на събираемостта. Основен принцип на EVN България за успешна събираемост - това е принципът за равнопоставеността. Когато клиентите не мислят така - мотивацията им за плащане се губи. Пример - клиентите ни в Столипиново в Пловдив. Те  за нас са клиенти като всички останали и прилагаме към всички едни и същи мерки. Или в един блок 5% плащат, другите - не съответно се спира електричеството на целия блок. Затова започнахме с дистанционното отчитане. 

В момента събираемостта в тези квартали е изключително добра вече. 

Основни фактори за успешна събираемост - важно е клиентът да получи максимално разбираема информация във фактурата. Тогава се губи усещането, че сметката е несправедлива.

От прекалено малко информация във фактурите минахме през прекалено горямаобем информация. Сега е намерен балансът.

Важно е на клиента да бъде предоставени много канали за получаване на информацията. Клиентът трябва да заяви начина за получаване на информацията - имейл, в момента на плащането, стария начин - хартиен носител и т.н., заяви Янков.

Друг превантивен фактор за осигуряване на добра събираемост е убедеността на клиента, че стоката му е измерена правилно. Затова са положени сериозни усилия в инвестиции в моделни системи за отчитане. 

В момента около 63% от средствата за измерване се отчитат чрез терминали - устройства с оптични глави, където намесата на хората е незначителна. други 37% се отчитат дистанционно - точно и навреме.

През 2005 г. просрочията са за над 50 млн. лева. Сега при наличието единна модерна база данни, модерен софтуер, съобразен с всички законови изисквания и специфики на българския пазар, събиремостта достига достига 99 процента, което е съизмеримо със западноевропейските стойности.

Другият един процент е нещо като технологичният брак в промишленото производство.

В момента за ЕРП-то най-голям пролем представляват здравните заведения.

ЕРП-тата е най-големият касиер на енергийната система и като такива тяхна е отговорността до осигуряват паричната система в българската енергетика, посочи още прокуристът на компанията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 08.10   927 г. – С тържествена сватбена церемония в Константинопол е сключен бракът между византийската принцеса Мария Лакапина и българския цар Петър I. 927 г. –...