Браншова асоциация се обяви срещу начина на формиране на данъка за автомобилите

24.10.2018 | 15:55
по статията работи: econ.bg
И след последните предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи, което не стимулира обновяването на автопарка, се казва в позиция на Асоциацията на автомобилните производители и
Браншова асоциация се обяви срещу начина на формиране на данъка за автомобилите
Снимка: БГНЕС

И след последните предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи, което не стимулира обновяването на автопарка, се казва в позиция на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В нея се уточнява, че продължава "порочната практика данъкът да се определя спрямо мощността на двигателя, като се умножава с коригиращ коефициент в зависимост от годината на производство на автомобила".

"С 2.3 пъти се увеличава данъчното бреме за автомобили до 5 години. В резултат отново колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи. В страните - членки на ЕС, не се прилага коригиращ коефициент в зависимост от годината на производство, а се стимулират с данъчни облекчения автомобилите, които са с екологична категория", се посочва в позицията.

От асоциацията, която обединява търговците на нови автомобили, подкрепят предложението за въвеждане на екологична компонента в данъка, която зависи от екологичната категория на автомобила. Посочва се обаче, че у нас преференции се дават за високоемисионни автомобили (Евро 4 и Евро 5), за които в страните от ЕС се въвеждат редица ограничения.

Като съществен пропуск се посочва липсата на данъчни облекчения за зареждащите се от контакта хибриди. "Тези автомобили никъде не фигурират като отделен клас. Те имат конструктивна възможност за автономно движение само на ток и за определен пробег между зарежданията се движат като чисти електромобили", се посочва в позицията.

В заключение от ААП посочват, че направените промени в закона увеличават минимално данъка на силно замърсяващите автомобили (с около 30 лева) и по-никакъв начин не способстват за решаването на проблемите с чистотата на въздуха и намаляване на жертвите по пътищата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 21.07   356 г. пр.н.е. – Храмът на Артемида в Ефес – едно от седемте чудеса на света – е разрушен от палеж. 1718 г. – Подписан е Пожаревският договор между...