Поставят телефона на КЗП на касовите бележки от догодина

30.12.2015 | 10:23
по статията работи: econ.bg
Така потребителите винаги ще могат да направят консултация или да подадат жалба
Поставят телефона на КЗП на касовите бележки от догодина
Снимка: Thinkstock/Guliver

От догодина на касовите бележки вече ще бъде включен и горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите (КЗП).

„Идеята е да бъде „под ръка” на хората и при възникване на нередности да могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина”, обясни Димитър Маргаритов, председател на институцията.

От комисията посочиха, че през почивните дни около Коледа на телефона са регистрирани около 45 обаждания. Най-често е търсена информация за възможността за връщане на подаръци, които не са били харесвани или да научат повече за правата си и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока.

КЗП е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната по кампанията за коледно-новогодишните намаления. Сред констатираните нарушения са неспазването от страна на някои търговци на изискването намалените стоки да бъдат отделени на обособени за целта места в обекта. Имало е и случаи, при които на етикета е била посочена само старата цена, но не и новата след приспадане на отстъпката. Установени са и такива случаи, в които търговците обещават по-висок процент на намаление от този, който реално предоставят при продажбата.

При онлайн покупките около празниците най-често възникващият проблем е свързан с липсата на наличности на най-желаните от клиентите артикули.

„Търговците невинаги успяват да направят доставките и това може да се окаже проблем, ако потребителят разчита да закупи даден продукт от избрания магазин”, каза Маргаритов.

Като цяло онлайн секторът бележи най-голям спад на нарушенията през тази година – с около 30%. Все още се срещат случаи, в които търговците съкращават наполовина 14-дневния срок, който законът дава за отказ от онлайн покупка. Някои пък удължават срока за възстановяване на заплатената сума при отказ от покупка от 14 на 30 дни. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 28.07   1330 г. – В Битката при Велбъжд цар Михаил III Шишман търпи поражение от сръбската войска. Начело на 300 каталани, Стефан Душан разгромява царската татарска гвардия,...
Полезно от Мрежата
7sport.net
Betindex.net