След 3 години може да бъде изградена част от магистралата до Сърбия

24.09.2014 | 09:32
по статията работи: Георги Велев
До 2018 г. трябва напълно да бъде разширена Южната дъга на околовръстното на София
След 3 години може да бъде изградена част от магистралата до Сърбия
Снимка: Econ.bg

За 3 години може да бъде изградена автомагистралата от Калотина до пътен възел Храбърско. Участъкът е дълъг 32 километра като покрива почти напълно трасето на магистралата от София до границата със Сърбия. В отсечката се включва и най-тежката част през дефилето до Драгоман, обясни Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на Агениця пътна инфраструктура инж. Лазар Лазаров.

Според пътния шеф за трасето има изготвен подробен устройствен план „Вече тръгват процедурите по отчуждаване и ако те минат успешно до средата на следващата година, няма да има проблем да тръгне и строителството и за 2 години да завърши”, прогнозира Лазаров.

Проектът ще се финансира с кредити от Европейската инвестиционна банка по програмата „Европейски транспортни коридори”. Според личното мнение на Лазаров тази форма на инвестиции ще направи реализацията на проектите по-бърза отколкото по субсидираните европрограми. „Спестява се времето за писане на апликационна форма и одобрението й. АПИ има 20-годишен опит в работата с ЕИБ. С тяхна помощ са строени лот 1 и 5 на „Тракия”, припомни той.

Последната отсечка от магистралата между столицата и Калотина при Храбърско и връзката й с бъдещата северна скоростна тангента ще се строи накрая и вероятно ще бъде завършена около 2020 г.

„В следващите няколко години трябва да се завърши и останалата южна част от западната дъга от АМ „Люлин” до резиденцията в Бояна, както и последното парче от южната дъга от жк „Младост” до АМ „Тракия” (през Герман)”, каза още инж. Лазаров. Той поясни, че на бул. „Цар Борис ІІІ” и Околовръстното ще има нормален пътен възел във формата на диамант.

По думите му от този булевард до светофара за отклонението на кв. „Овча купел 2” западната дъга ще е на естакада, както е част от южната дъга. По-нататък към жк „Люлин” трасето ще минава близо до стената на микроязовира. На кръстовището за Суходол ще има пътен възел. Проектът там е по-сложен, но до 2018 г. може да стане.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.06   168 г. пр.н.е. – Битка при Пидна: Римляните предвождани от Луций Емилий Павел Македоник побеждават и залавят македонския цар Персей, с което приключва Третата...