КЗП - една от малкото институции, които приемат жалби онлайн

26.08.2011 | 10:20
по статията работи:
Жалби по електронен път вече ще се приемат само през официалната интернет страница на КЗП, а не както беше досега и чрез електронните адреси и жалбите трябва да отговарят на задълженията посочени в Закона за защита на потребителите
КЗП - една от малкото институции, които приемат жалби онлайн

Комисията за защита на потребителите е една от малкото институции, която приема жалби по електронен път, каза Иван Бъчваров - главен секретар на КЗП, цитиран от агенция „Фокус".

По думите му - този начин е за хора, които имат отговорно отношение към институциите и боравят свободно със съвременните начини на комуникация и технологии.

Жалби по електронен път вече ще се приемат само през официалната интернет страница на КЗП, а не както беше досега и чрез електронните адреси и жалбите трябва да отговарят на задълженията посочени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП), включително да бъдат подписани, а цифровия сертификат е еквивалент на физическия подпис и цитираната форми изисква наличието на такъв.

След приетите разпоредби в ЗЗП относно задължителните реквизити на жалбите беше разработена специална форма за подаване на жалби, която се намира на официалната страница на КЗП www.kzp.bg в раздела „Подай жалба".

Там подробно са обяснени стъпка по стъпка всички условия, на които трябва да отговарят жалбите, подавани по електронен път. Характерното е, че ако липсват някой от задължителните реквизити, потребителят веднага е информиран и не може да премине в следващото поле и съответно не може да изпрати жалбата без тях.

Няма никакви промени по отношение на организацията на работа при приемане жалбите, подавани в офисите на КЗП. Гражданите могат да подават жалби всеки работен ден или по пощата в офисите на КЗП и ако те имат всички необходими реквизити ще започне производство по тях. В случай, че липсва информация ще им бъдат изпращани писма с искане на допълнителна информация в определен срок.

Както и досега потребителите могат да ползват националния телефон на потребителя за консултации и сигнали за нередности. Той работи денонощно и тарифата му е на цената на градски разговор независимо от кой град се обаждате или на тарифата на съответния тарифен план, ако се обаждате от мобилен телефон.

В почивните дни и след работно време има дежурни оператори, но тяхната основна функция и задължение е да приемат сигнали на граждани и съответно да ни информират за предприемане на действия. Ако някой гражданин желае да получи по-подробна, компетентна и ясна консултация по даден конкретен казус, желателно е да се обади в работно време и ще бъде консултиран от експерт.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....
Полезно от Мрежата
7sport.net