Кои са най-честите жалби в КЗП през лятото?

11.08.2021 | 11:10
по статията работи: interview interview
Средно около 1000 лв. е санкцията, която Комисията налага за нарушения
Кои са най-честите жалби в КЗП през лятото?

През летния сезон Комисията за защита на потребителите извършва активна дейност. Характерни за този период на годината са сигналите от почиващи по родното Черноморие. 

 Повече българи избират да почиват в българските летни курорти тази година.

 "Над 100 жалби са постъпили от началото на активния летен сезон от туристи по Черономорието, още толкова са жалбите на туристи от страната. Част от тях са свързани с отказа за връщане на пари за почивка заради пандемията. Жалбите са свързани основно с разминаване в качеството на офертите, има оплаквания от хигиенните условия, както и такива за ценообразуването - хората са очаквали по-евтини плажни принадлежности". Това заяви в ефира на Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

 Получавани са сигнали и за разминаване на цените в менюто и в сметката, както и за промоции в нощни заведения, които са подвеждащи.

 КЗП проверява и това дали обектът съответства на категорията, която е получил от Министерството на туризма. Понякога се използва моделът "таен клиент".

 Средно около 1000 лв. е санкцията, която КЗП налага.

 "Има по-малко нарушения, което се дължи на по-малкия брой туристи в страната. Ще има проверки и в нощните заведения, ще се взимат проби от алкохола, който се предлага. При извършвани проверки последните две години, сме имали случаи на разреден, а не на фалшив алкохол", уточни Маргаритов.

 Сигнали и жалби туристите могат да подават през сайта на КЗП по електронен път, без електронен подпис. Хубаво е към него да бъдат приложени и снимки. Сигнали могат да се подават и на телефон 0700 11122.

 "Тези, които все още не са закупили своята почивка, е добре да проверят чрез директен контакт дали всичко, което има в избраната оферта, е реално. Имахме сигнал, че хотел предлага басейн, който на място се оказало, че не работи", заяви Маргаритов.

 Той посъветва хората да следят дали цените в менюто съответстват на тези в сметката. Както и да се потърси първо отговорност на място от търговеца, спрямо който има претенции.

 Димитър Маргаритов уточни, че по отношение на брой жалби към КЗП се връщаме към нивата от 2019 година. Но много по-голям е делът на жалбите, свързани с онлайн пазаруването, с около 30%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 02.02   962 г. – Отон I е коронован в Рим, като първия император на Свещената римска империя след почти 40 години; в Германия тази дата се приема за ден на основаването на...
Полезно от Мрежата
7sport.net
Betindex.net