125 хил. пътници повече се возят със столичното метро

17.12.2012 | 09:51
по статията работи: Петя Бързилска
Закриват три автобусни линии в София
125 хил. пътници повече се возят със столичното метро

Със 125 хил. души на ден са се увеличили пътниците в метрото след пускането на втория лъч от „Надежда” до „Лозенец”. Това заяви изпълнителният директор на Софийския метрополитен инж. Стоян Братоев.

По думите му всеки ден с подземната железница се возят 300 хиляди души. "Прогнозирахме ръст от 130 000 пътници в първите три години от пускането на втория лъч, но ще го достигнем още в първата година”, каза инж. Братоев, цитиран от в. "Монитор".

Също така стана ясно, че не се предвижда съкращаване интервала на движение в пиковите часове. Така за трасето от „Обеля” до „Цариградско шосе” той ще остане между 3,15 и 3,5 минути, а от „Надежда” до „Лозенец” ще е на 6 – 6,5 минути. В първия лъч влаковете се движат по-често, защото е по-дълъг – 20 км, и има повече пътници.

Вторият е с дължина само 11 км. Все още обаче не можело с точност да се каже каква част от пътниците се возят по трасето от „Надежда” до „Лозенец”.

Пускането на втория метролъч обаче е довело до отлив на пътници от някои автобуси.

"Затова се закриват три линии, а маршрутите на други 8 се променят”, каза заместник кметът по транспорта на София Любомир Христов.

От 1 януари линия 214, която свързва „Младост 4” с Централна гара, няма да съществува. Пътниците ще пътуват между двете крайни точки с рейс 213. "70% от превозните средства, ползвани за линия 214, ще се движат по линия 213, защото ще се скъси интервалът на движение”, допълни Христов. В момента автобосът се движи през 25 – 30 минути.

Друга линия, която се закрива е автобус 53, който се движи от кв. „Филиповци” до Сточна гара и обратно. Автобусът се е движел през 50 – 60 минути и е бил почти празен. Пътниците ще бъдат обслужвани от автобуси 47, 48 и 81.

Също така се закрива автобусна линия 41 от „Обеля” до село Волуяк. Интервалът на движение в момента е 40 – 45 минути, показва справка в сайта на Центъра за градска мобилност. За да не останат живеещите във Волуяк без превоз, се променя маршрутът на автобус 150. Той ще се движи от ж . „Обеля” 1 и 2 до селото.

Така ще се осигури връзка на живеещите във Волуяк и в „Обеля 2” до трамвайна линия 6 и до метростанция „Обеля”.Закритите линии ще извадят от употреба 5 – 6 автобуса, които ще бъдат бракувани. Останалите свободни ще се използват по други линии, обясняват от общината.

Няма да има съкращаване на шофьори от градския транспорт.

Същевременно се променят маршрутите на автобуси 82 и 309. Целта е да се подобри транспортът в „Люлин” – 1, 2, 8, „Модерно предградие”,  „Захарна фабрика”, „Фондови жилища” и „Банишора”. С нов маршрут от догодина ще е и линия 314. От „София парк” автобусите ще се движат до жк „Младост 2” и оттам ще продължават по ул. „Св. Киприян” към метростанция „Младост 1” през новото кръстовище на 2 нива.

Променя се и маршрутът на автобусна линия 113 – при Бизнес парк София автобусите ще се движат еднопосочно по ул. „Самара”, ул. „Д-р Атанас Москов”, ул. „405” до ул. “Филип Аврамов”. Пътят на движение на автобус 87 също ще е нов. Рейсовете ще се движат от бул. „Ломско шосе” по ул. „Бели Дунав”, ул. „Хан Кубрат”, ул. „Христо Силянов” и от ул. „Ген. Никола Жеков” по досегашния им маршрут. Автобус 413 пък вече ще осигури връзка между Студентски град и Централна жп гара. Трасето на рейс 294 вече ще е от Студентски град по ул. „8 декември”, бул. „Св. Кл. Охридски”, бул. „Д-р Г. М. Димитров” и Площада на авиацията.

В началото на месец юни тази година беше прието предложение автобусите с номер 114 даобслужват ж.к. "Дружба 1" и ж.к. "Дружба 2" като довеждащ транспорт към метростанцията. Преди това в края на месец април беше пусната последната за момента от тази отсечка на метрото между кварталите "Младост III" и бул. "Цариградско шосе".

Припомняме, че Европейската комисия (ЕК) одобри финансирането по третия етап от проекта за разширение на метрото в София. Общата стойност на проекта е в размер на близо 240 млн. евро. От тях 136 млн. евро са общо допустими за финансиране по Оперативна програма "Транспорт" чрез Европейския фонд за регионално развитие, като бенефициент е фирма "Метрополитен" ЕАД.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 16.11   1384 г. – Ядвига е коронована за кралица на Полша. 1491 г. – В Испания са осъдени от инквизицията на изгаряне на клада 5-а марани по случая със светото дете от...
Полезно от Мрежата
7sport.net
Betindex.net