Започва приемът на документи по новите правила на мярката 60/40

07.07.2021 | 11:45
по статията работи: econ.bg
Изплащането на средства за запазване заетостта на работници и служители след периода на извънредното положение ще продължи и за месеците юни и юли
Започва приемът на документи по новите правила на мярката 60/40

Агенцията по заетостта стартира процедура за кандидатстване на работодатели по мярката, придобила популярност като 60/40. Изплащането на средства за запазване заетостта на работници и служители след периода на извънредното положение ще продължи и за месеците юни и юли.

През периода юни-юли 2021 г. ще се подкрепя запазването на заетостта в предприятия, осъществяващи икономическа дейност в посочените в ПМС 151/2020 г. сектори, чиито средномесечни приходи от продажби през 2020 г. са намалели в сравнение с 2019 г.

Регламентираната подкрепа за новия етап вече ще се определя на база осигурителния доход на работниците и служителите за месец април 2021 г. Тя се запазва в размер на 60% от дохода и осигурителните вноски на всяко заето лице в предприятия, чиито приходи от продажби са намалели с не по-малко от 40 на сто през месеца, за който се предоставя подкрепата спрямо същия месец от 2019 г. Финансова подкрепа в размер на 50% се предоставя за запазване на заетостта на работещите в предприятия, чиито приходи от продажби през сравняваните периоди са намалели с не по-малко от 30 на сто. За учредените след 1 юни 2019 г. спадът на приходите за месеца, за който кандидатстват, ще се определя спрямо средномесечните приходи за 2020 г.

Средствата и по настоящия дизайн на мярката ще се изплащат месечно, като подаването на документите ще бъде допустимо само в рамките на месеца, следващ изтеклия месец, за който се кандидатства. Работодателите, които желаят да получат подкрепа за двата месеца, ще могат да кандидатстват последователно, ползвайки едни и същи формуляри и образци на документи за двата месеца.

И при този етап на мярката 60/40, заявлението и документите за изплащане на средства по реда на Постановлението се подават в Дирекция „Бюро по труда”, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите, независимо от начина на подаването им. Заявления и придружаващите ги документи могат да се подават по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, да се изпращат чрез лицензиран пощенски оператор, както и да се представят на място в съответното бюро по труда.

Информация за работодателите, процедура за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, са публикувани на електронния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката „Финансови стимули за запазване на заетостта”. Запозналите се с публикуваните документи могат да получат допълнителна информация и във всяка дирекция „Бюро по труда” в страната.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 11.08   117 г. – Адриан става император на Римската империя. 1492 г. – Александър VI е избран за римски папа. 1786 г. – Основана е първата британска колония в...
Полезно от Мрежата
7sport.net
Betindex.net