Освобождават ни от колекторски тормоз в работата

23.09.2020 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Цяла нова глава урежда начините на комуникация между двете страни, която трябва да се осъществява добросъвестно. Контактите с длъжниците вече ще стават в определено време, а срещите – на конкретно място
Освобождават ни от колекторски тормоз в работата
Снимка: под лиценза на creative commons

Колекторските фирми няма да могат да се свързват с потребителите на работното им място по начин, по който проблемите на длъжника да станат известни на трети лица. Така достъпът им до нашия офис ще бъде прекъснат, предвиждат промени в Закона за защита на потребителите, цитирани от „Монитор“.

Цяла нова глава урежда начините на комуникация между двете страни, която трябва да се осъществява добросъвестно. Контактите с длъжниците вече ще стават в определено време, а срещите – на конкретно място. В работните дни колекторската фирма ще може да звъни само в периода от 8 сутринта до 8 вечерта. При почивен ден комуникацията ще става на интервали - от 10 до 2 часа на обяд и от 4 до 6 часа привечер.

Колекторите ще може да ни звънят през минимум 2 дни, като ще може да ни изпращат имейли, пощенски пратки и др. Ако това или друго от правилата за комуникация бъдат нарушени, то колекторът може да бъде наказан с глоба между 1000 и 10 000 лв. Срещите с длъжниците ще могат да се извършват само в офисите на кредитора.

От бранша се обявиха против промените, понеже посещенията на място имат по-голям успех. Според Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБ) така потребителят е по-информиран, на място разбира за прехвърленото задължение и за правата си. Освен това, така е възможно неговото задължение да бъде намалено, пише „Монитор“.

„В не малка част от случаите посещенията довеждат до постигане на споразумение за погасяване на задължението, което преобладаващо е обвързано и с отстъпки от размера на вземанията и други привилегии, уговорени в полза на потребителя", пишат от АКАБ.

Друг спорен момент е, че вземанията срещу потребител ще станат непрехвърляеми, освен ако няма отделна клауза в договора, в която е записано неговото разрешение. Ако има прехвърляне, то предишният кредитор ще трябва да уведоми клиента си.

В уведомлението трябва да има информация за новия кредитор за падежа и основанието за смяна и др. От финансовото министерство и от БНБ обаче посочват, че тези текстове трябва да се прецизират и да се въведе определение за „потребителски договор“.

„При използването на понятието може да се направи извод, че предложеният законопроект се отнася до всички случаи на прехвърляне на вземания срещу потребители, а не само до вземания по договори за потребителски кредити“, пишат от БНБ, като допълват, че трябва да се уточни дали става въпрос за обслужвани, или не за необслужвани вземания.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 25.07   1139 г. – Алфонсо I Енрикеш побеждава маврите в Битката при Урике и се обявява за крал на Португалия. 1261 г. – Армиите на никейския император Михаил VIII...