Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза

30.09.2020 | 12:55
по статията работи: econ.bg
Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове
Над 60% от българите са свили разходите си в условията на коронавирусната криза
Снимка: Inews.bg

Пандемията e оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите. Макар близо 63% от тях да са запазили работното си място, значително понижение е отчетено в месечните разходи - на 64% от българите, и доходите - на 42%, както и в месечното потребление. От началото на епидемичната обстановка 52% от анкетираните са свили потреблението си на месец със средно 500 лв., като за тази цел основно са се отказали от спонтанните покупки.

Това показват данни, получени от представително пазарно изследване, проведено с 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици. Проучването е проведено от една от компаниите за кредитиране в България.

Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите - ограничаване на импулсивните харчове. Хората намаляват до минимум посещенията на ресторанти и заведения - 74%, на козметични салони и фитнеси - 37%, отказват се от пътувания - 56%, и от пазаруване на дрехи и обувки - 49%.

Немалко анкетирани са се възползвали от предишни спестявания - 25%, и помощ от приятели или роднини - 21%, за да покрият разходите си. 

Анализът отбелязва, че бъдещото планиране на финансите вече е приоритет за близо 30% от българите. Бъдещите разноски са фокусирани върху покупки за новата учебна година - 26%, или планиран ремонт на дома - 16%.

32% от анкетираните продължават да разчитат на кредити, а 32% планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че 57% от потребителите предпочитат да направят собствен анализ на компаниите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20 процента са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 24.07   1799 г. – Наполеон I Бонапарт побеждава османската армия при Абукир в делтата на река Нил. 1824 г. – Публикувани са резултатите от първото в света...