Забранената "секси" реклама на Hyundai и други противоречиви решения

28.08.2013 | 14:50
по статията работи: Сара Божинова
Модерната социална критика в рекламната индустрия
Забранената "секси" реклама на Hyundai и други противоречиви решения

Във епохата на развиващи се пост-модернизъм (а както някои социални учени твърдят, вече и пост-пост-модернизъм) рекламната индустрия става все по-дръзка. Сега все по-често се обръща внимание на малки и големи житейски елементи, приети за естествени и в модерните общества. А може би само ни се струва такава, защото не сме готови за фундаментални промени в добре познатия ни свят.

Именно в рекламата можем да открием смелата иновативност, която има куража да предизвика обществените норми. Това дори е нейно задължение до толкова, доколкото основната цел в индустрията е предизвикването на внимание. Джендър въпроси, феминизъм и човешки права са част от фокуса на някои по-нови рекламни видеа.

От друга страна на рекламната концепция стои реверансът към традицията като неизменно работещия житейски ред, който трябва да се стремим да запазим. Семейните ценности, вярата в патриархалното и консервативността се явяват представени като стожери на обществото ни с привлекателната си сигурност.

Независимо чрез кой от двата подхода са реализирани, рекламите са една модерна социална критика на обществото. Доказателство за това са любопитните и бурни реакции, които често предизвикват в обикновените потребители и институциите. Не рядко се стига и до забраната на определени реклами.

Такъв е примерът с наскоро забранената в Холандия реклама на Hyundai Santa Fe.  

Макар на пръв поглед да не скандализира особено със сластния образ на девойките, въздишащи по въпросния автомобил, рекламата очевидно се е сторила твърде предизвикателна на холандските власти. Сексапилните образи на младите момичета, които се разгорещяват при вида на новия модел Santa Fe 2013, биха били добре приети, например, на Балканите.

Но скандинавският контекст на женска еманципация и дисциплина може би не е подходящ за толкова много разголена плът, премрежени погледи и полуразтворени устни.

Това не е първата забранена реклама на азиатската автомобилна група. През 2007 г. отново реклама на моделът Santa Fe е забранена от Бюрото за рекламни стандарти - регулаторен орган на рекламната индустрия в Австралия.

 

Видеото представлява разходка с автомобила на две невръстни деца. Докато според посетители на автомобилни форуми  рекламата е "сладка" и "симпатична", от Бюрото преценяват, че тя е "опасна за сигурността".

Преди няколко дни друг автомобилен рекламен проект, свързан с детска тематика, скандализира Германия. Студенти от киноакадемията в Баден-Вюртемберг представиха клипче, в което автомобил от марката Mercedes блъска малкия Адолф Хитлер, който си играе на улицата. Мотото на рекламата гласи "Разпознава опасността преди тя да се случи".

 

Освен очевидният противоречив момент - това, че видеото представя преднамерен и смъртоносен автомобилен удар на дете, другият елемент с деликатно естество е самата личност на детето. В Германия е известна чувствителността към всякакви нацистки символи, към които публично се реферира като такива. От автомобилната компания официално се разграничават от рекламата и видеото е съпроводено с обяснението: "Този клип не е свързан с компанията Mercedes/Daimler AG".

Доста често автомобилните компании са изненадващо креативни в своите реклами. Може би заради мащаба на рекламния продукт, към който трябва да предизвикат потребителски интерес във време на финансова криза, а може би именно защото вярват в сигурността на таргет групата си.

Следващият път ще ви представим още по-интересни и вълнуващи рекламни клипове, сред които и забранена реклама на Toyota.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 28.09   48 пр.н.е. г. – Помпей Велики е убит по заповед на египетския цар Птолемей XII, след като акостира в Египет. 1066 г. – Уилям Завоевателя напада Англия: започва...
Полезно от Мрежата
7sport.net
Betindex.net