Защо добрият шеф е всъщност лош мениджър
За антипод на вечно критикуващия шеф обикновено се приема твърде либералният. Пример за това е историята на една бизнес дама, която, заемайки новия си пост като ръководител на екип от тридесет души, поела плътно по стъпките на „любящия мениджър“. Всичко това – в сферата на университетска администрация.
Концентрирайки се върху добрите отношения с поставените под нея хора, героинята на този разказ някак пропуснала нишката на стегнатото ръководство. Заради неспособността ѝ да менижира екипа, членовете му един по един започнали да напускат.
След като и четвъртият им подред колега взел това крайно решение, останалите служители поели нещата в свои ръце. Обърнали се към по-високостоящите отдели в университета и обяснили как стоят нещата. В резултат ръководителят им си взел отпуск, след който така и не се върнал на работа.
Много често ключовият фактор в решаването на един корпоративен казус се явява численото превъзходство. Снимка: Thinkstock/Guliver
Ръководителят, който следва свои собствени правила
Третият разказ е за мениджър, който допускал една от най-типичните грешки – взимал решения, които били напълно в разрез с корпоративната визия на компанията. При това става дума за ръководителя на една от водещите банки в САЩ и нейния отдел „Човешки ресурси“.
Подопечните служители на дамата, за която говорим до такава степен не били съгласни с методиката на работата ѝ, че много скоро започнали да я игнорират. Човекът, който заемал поста непосредствено под нейния, вършел задълженията си, така както главните шефове изисквали от него. Познайте кой останал на работа, когато се наложило банката да съкращава разходи и да се освобождава от кадри.
Тези примери са показателни затова как находчивостта на един служител може да работи в полза на компанията. В този смисъл можете да научите много от тях. Все пак не забравяйте да бъдете напълно обективни в оценката, която давате на работата на своя мениджър. Критиката и вдъхновената от нея инициативност са правилният курс само, когато са конструктивни.