Националната природо-математическа гимназия в София и Езиковата гимназия в Кърджали са първите български училища, които са въвели мултимедийното обучение, съобщи Васил Цанов, мениджър „Ключови
клиенти“ на БТК на 3-та Национална конференция по електронното образование под надслов" „От първия звънец до първата заплата и по-нататък“.
Форумът е организиран от Съвета на ректорите, Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси /БАУЧЕР/, ПРООН и други. Цанов разказа, че БТК е създала интернет мрежа в 80 училища
от 3000 в България, като приоритетът им - 70% е в по-малките общини. Той допълни, че те са създали и сайт, на който учителите могат да обменят свободно информация, имат възможност да си създадат и
свой личен сайт и възможности за пълна комуникация между тях и родителите. Между НПМГ и Езиковата гимназия в Кърджали е създадена и мрежа в мрежата, което е сериозен принос за обмяна на информация и
създаването на съвместни проекти между учители и ученици. Трябва да се промени мисленето по отношение на електронното образование, заяви Огнян Кузов, началник на дирекция „ІТ технологии“ в МОН. Той
подчерта, че това преди всичко се отнася за учителите като нов и по-атрактивен метод на обучение и използването на невероятните възможности на интернет като източник на информация.
На конференцията, в която участват представители на бизнеса в ІТ технологиите, учители, преподаватели, ректори и директори на училища ще се коментира колко бързо и адекватно се интегрира електронното
обучение в практиката на българското висше образование. На форума се обсъждат и новостите във въвеждането на информационните технологии и електронни платформи в средните и висши училища с акцент
върху новостите в електронните уроци, електронните дневници, електронното учебно съдържание в сферата на висшето образование, дистанционното обучение и виртуалните образователни платформи,
подобряването на качеството на обучението в университетите чрез интегриране на интелектуалните и информационни ресурси, ролята на българските университети в глобалното образователно пространство.