Искат обявяване на криза на пазара на таксиметровите услуги

29.10.2009 | 14:56
по статията работи: Петър Чернев
РЗС предлага премахването на долната граница за регистриране на таксиметрови автомобили. И от партията на Яне Янев поискаха оставката на Любомир Христов
Искат обявяване на криза на пазара на таксиметровите услуги

От Националната федерация на таксиметровите водачи в България (НФТВБ) възнамеряват да поискат от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков да бъде обявена криза на пазара на таксиметровите превози. Това стана ясно по време на пресконференция днес в пресцентъра на партия "Ред, законност и справедливост" (РЗС).

Процесът по обявяване на криза на пазара отнема около 6 месеца. За да може да стане факт тя, разрешение трябва да даде и Европейският съюз. Главно условие за регистриране на криза е наличието на по-голямо търсене, отколкото предлагане на определен пазар. Обявяване на криза означава, че се спира регистрацията на нови фирми за срок от няколко месеца, през които пазарът може да се балансира.

РЗС планира да предложи промени в Закона за автомобилните превози, с които се премахва долната граница за регистрация на таксиметрови автомобили. В момента един автомобил не може да получи първа регистрация като такси, ако е на възраст над 5 години. Същевременно когато автомобилът стане на 10 години, той не може да бъде използван като такси. Членът на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в НС от РЗС Димитър Колев обясни, че се предлага отпадане на долната граница и увеличаването на горната такава до 12 години.

От своя страна, зам.-председателят на партията Димитър Абаджиев коментира, че статуковото обслужва големите фирми, които возят хората на автомобили като "Лада" и "Дачия", които дори да се вписват в изискването да са до 5 години при първата си регистрация, понякога са в съмнително състояние, докато например един "Мерцедес" на 7 години би бил много по-качествен превоз, дори тепърва да се налага да се регистрира като такси. Абаджиев допълни, че главен виновник за въвеждането на изискването автомобилът да не е по-стар от 5 години при първата си регистрация като такси, е министърът на транспорта в кабинета "Сакскобургостки" Николай Василев, който е бил ръководен от лобистки интереси.

По време на днешната пресконференция и от РЗС поискаха оставката на изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" Любомир Христов. Според Яне Янев той не бива да остава на поста си нито ден повече. Тази позиция беше потвърдена и от Димитър Абаджиев, според когото в агенцията все още кадруват хора на БСП.

Припомняме ви, че преди около 2 седмици от Националната федерация на таксиметровите водачи поискаха незабавно оставката на Христов. Той беше посочен като основен виновник за големия "сив" сектор в бранша заради разрешението, което той е дал на фирми-оператори да извършват транспортна дейност.

В София около 90% от такситата са в "сивата" и "черната" икономика, обяви още днес Янев. Той добави, че тези автомобили дневно реализират печалби в размер на около 1 млн. лв., които не се регистрират никъде. "Повечето шофьори са заложници на таксиметровата мафия. Често пъти те биват задължавани от фирмите-оператори да си закупуват автомобили, от които нямат нужда. По този начин честните таксиметрови превозвачи се превръщат в крепостни селяни", обясни лидерът на РЗС.

Днес беше засегнат и въпросът за пределните цени на таксиметровите превози. Янев обясни, че цените трябва да бъдат унифицирани и да имат горен праг. Той добави, че не може всеки по свое хрумване да си определя цена. Лидерът на РЗС завърши, че цените в отделните общини трябва да се опредят от местните общински съвети и кметове, тъй като не може в две общини, в които жизненият стандарт е различен, тези цени да са еднакви.

Пред Econ.bg шефът на фирма "Такси за 1 долар" Ромео Цанков, който членува в НФТВБ, коментира, че пределната цена на превозите за София не трябва да надхвърля 100% от цената на бензин А95. В същото време като долна ценова граница, която ще ограничи дъмпинговите прояви, той посочи около 50% от цената на бензин А-95. Във финансово изражение той обясни, че това означава минимална цена от 0.90 лв. за километър и горна граница от 1.82 лв. за километър.

Преди една година всички газови инсталации на таксиметровите автомобили, които не са фабрични, трябваше да бъдат премахнати. Ерго - тези инсталации са незаконни, обясни още Цанков. По този начин той коментира масовото използването на газови инсталции в таксиметровите автомобили.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...