Министрите продължават да ползват служебните си автомобили

11.05.2010 | 09:58
по статията работи:
Възможно е депутатските мерцедеси да бъдат превърнати в маршрутки
Министрите продължават да ползват служебните си автомобили

Министрите не сменят служебните лимузини. Въпреки призива на премиера Бойко Борисов да се откажат от колите с шофьори, членовете на кабинета масово не спазват препоръката, показа проверка на вестник "Стандарт".

Лимузина и шофьор докарват всяка сутрин МВР шефа Цветан Цветанов пред ведомството му, разказаха от там. Заместникът на Борисов ползва и охрана. С построеното "метро като слънце" обаче на работа отива зам.-полицейският шеф Веселин Вучков, който чинно пътува заедно с останалите столичани.

Другият вицепремиер - Симеон Дянков, обаче и да иска, няма как да ползва метро, защото то не стига до дома му в "Бояна". След забраната на премиера Борисов за излишен лукс, финансист номер 1 се зарече, че ще кара колело до министерството си. "Имам колело, донесъл съм си го от Вашингтон, така че съвсем скоро може да ме видите по бул. "България" с колело - надолу е лесно", коментира преди дни Дянков. Дали ще изпълни заканата си обаче - ще стане ясно след завръщането му от Вашингтон, където замина да бистри проблемите на еврото.

Ако Дянков се качи на колело, тогава ще видим как ще ходим на работа, коментират чиновниците по "жълтите павета".

Служебно BMW докара вчера сутринта здравния министър Анна-Мария Борисова на работното й място малко преди 9 ч. Ендокринологът не пожела да коментира начина си на придвижване и обясни, че закъснява за среща. Оказа се обаче, че не само министърът, но и други висши чиновници от здравното ведомство не са се отказали от служебния превоз.

С шофьор пристигна и шефката на политическия кабинет на Борисова - Даниела Пантова. Новоназначените зам.-министри - Гергана Павлова и Десислава Димитрова, обаче се оказаха стриктни. Двете дами дойдоха на работа пеша и в комплект.

Ръководството на военното министерство също пътува до работа със служебни автомобили, признаха оттам. Министърът - ген. Аню Ангелов, както и заместниците му Августина Цветкова и Валентин Радев, се движат с шофьори. Съветниците и другите служители на ръководни постове обаче ползват собствени автомобили, увериха от министерството.

Мерцедесите на социалния министър Тотю Младенов и на правосъдния Маргарита Попова също ги очакваха паркирани пред министерствата. С лъскаво возило от същата серия продължава да се движи и просветният шеф Сергей Игнатов. Пътува до Русе и няма как да не ползва автомобил, поясниха обаче от екипа му. И той, и колегите му от кабинета пълнят с чиновници държавните коли, като тръгнат на визита в страната.

Никакви лимузини не се мяркаха пред икономическото министерство в началото на работния ден. В почивка е и колата на министъра на културата Вежди Рашидов, който е на посещение в чужбина.

Депутатските мерцедеси стават маршрутки

Депутатските мерцедеси могат да станат маршрутки. Причината е, че парламентаристите от мнозинството умуват как да свият още разходите за автопарка си.

Председателят на Народното събрание Цецка Цачева уточни вчера, че "ще изпълним това, което правителството ни наложи с актуализацията на бюждета". Очаква се документът да влезе в парламента тази седмица. "Ако има нови ограничения, ще ги изпълним. Има накъде да се свие ползването на автопарка, но нека не изпреварваме нещата", поясни Цачева.

"Разбира се, че отдавна с колегите си говорим, че е нужно реорганизиране на автопарка и ползването на колите", заяви и съпредседателят на ГЕРБ Искра Фидосова. По думите й е възможно дори в една служебна кола да пътуват повече от един депутат, ако са в една посока. "В действителност имаме много коли, които струват страшно много като поддръжка. Необходимо е, ако ограничим броя им, да направим допитване сред колегите кой шофира и дали има лична кола", заяви още шефката на правната комисия. Според главния секретар на Народното събрание Иван Славчов има редица варианти за ограничения на разходите в автопарка:

Има 116 коли общо и бусчета, които ползват болшинството от депутатите. Обмисляли сме и варианта колите, при които моделът позволява, да минат на газ или метан, защото е по-евтино, заяви той.

Славчов уточни, че вариантите са много, но ще стане ясно кой ще бъде избран след актуализацията на бюджета. По думите му обаче е несериозно да се продават депутатските коли, тъй като повечето са "на поне 450 хиляди километра". Според Славчов дори с "рекламна цел" няма как да се "избие" цената на колата, за да се влеят пари в парламенарния бюджет.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...