Туристическият сектор вече ще се обслужва административно от новата Агенция по туризъм. Нейният устройствен правилник излезе в Държавен вестник. Институцията ще бъде юридическо лице към министъра на икономиката и второстепенен разпоредител с бюджетни средства. Тя се образува от вливането в нея на съществуващата Изпълнителна агенция за национална туристическа реклама и информация (ИАНТРИ) и дирекциите от икономическото ведомство по категоризиране, регистриране, статистика, контрол и др. Миналата седмица вицепремиерът Лидия Шулева обяви, че за изпълнителен директор на новата структура е назначен Бисер Ялъмов, който е супервайзър на туроператора "Солвекс" за Словакия. Зам.-директор ще бъде досегашният шеф на ИАНТРИ Ивайло Гюров.
Агенцията по туризъм ще извършва регистрацията на туристическите дейности и ще определя категорията на туристически обекти. В 3-месечен срок Ялъмов трябва да направи състава на експертите комисии по категоризиране на туристическите обекти и по регистриране на туроператорите и туристическите агенти, пише в устройствения правилник на новата агенция. В комисиите ще влизат с равен брой гласове представители на Министерството на икономиката, на Агенцията по туризъм и на национално представените сдружения в сектора. За да бъде призната браншовата организация за национална, тя трябва да обединява най-малко 33% от фирмите в сектора, пише в Закона за туризма.
Общата численост на персонала на новата агенция ще бъде 47 щатни бройки. Нейната специализирана администрация ще бъде организирана в три дирекции: "Регистриране, категоризиране и контрол", "Развитие на туристическия продукт" и "Маркетинг, реклама и информация". Първата ще извършва проверки за спазване на изискванията към туристическите агенции и обекти. Тази дейност ще се припокрива с функциите на Комисията по търговия и защита на потребителите. По този повод туристическият бранш отдавна алармира, че го заплашва двоен контрол.
Останалите две дирекции ще набират, обработват и анализират статистически данни за развитието на туризма в страната. Като цяло агенцията ще финансира и изпълнява програмата за национална реклама в областта на туризма./Dnevnik Online