Италианският производител на луксозни автомобили Lamborghini ще търси друг автомобилен пазар, алтернативен на китайския, информира "Ройтерс".
Продажбите на супер луксозните спортни автомобили на най-големия автомобилен пазар - този на Китай, са силно засегнати от правителствена кампания, насочена срещу разточителните разходи. Lamborghini е собственост на германската група Volkswagen.
"В дългосрочен план ние виждаме голям потенциал за развитие на индийския пазар. Това, заедно с очакванията ни за по-добри продажби в САЩ до известна степен ще компенсират понижените продажби в Китай", заяви изпълнителният директор на Lamborghini Стивън Винкелман пред репортери в Ню Делхи.
Глобалните производители на луксозни автомобили отдавна проявяват интерес към индийския пазар, въпреки че високите вносни мита, осеяните с дупки пътища и задръстванията в големите градове са сериозно предизвикателство за компании като Lamborghini.
От компанията очакват да продадат повече от 20 коли в Индия през тази година в сравнение със 17 през 2012 г. Базовият модел на Lamborghini в страната се предлага за 370 000 долара.
Въпреки че индийската икономика забави растежа си през последната година, автомобилните производители са свидетели на безпрецедентен потенциал за растеж на пазара там. Според консултантската компания Boston Consulting Group през 2012 г. в страната е имало около 164 000 семейства на милионери.