Обектът представлява:
- Мостово съоръжение с дължина 170м и двулентов габарит с пътни платна 2х4.5м, тротоари 2х1.25м и разделителна ивица;
- Цялостна реконструкция на мостово съоръжение с дължина 30м над отводнителен канал;
- Пътна част 120м от страна Стамболийски с габарит 10м и участък от път ІІІ-866 с дължина 600м от моста до път І-8 с габарит 7.5м и банкети 2х1.5м;
- Изграждане на ново пътно кръстовище с път І – 8 „Пазарджик – Пловдив”
Проектът се финансира от републиканския бюджет чрез ремонтната програма на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” – ОПУ гр. Пловдив. Стойността на ремонта е 4 188 лв. с ДДС.
Главен изпълнител на обекта е „Мостстрой” АД София – клон Пловдив, а изпълнител на пътната варианта – фирма „Пътища” АД, гр.Пловдив. Строителен надзор – „Трансконсулт - БГ” ООД, гр.София. Проектанти – „Мостконсулт” ООД, гр.София и ЕТ „КЕМ – Кумчо Тодоров”, гр. Пловдив.
През август 2005 г., вследствие на повишеното ниво на р.Марица, част от стоманения мост е разрушен. Мостът е влязъл в експлоатация през 1937г. Изцяло е разрушен стълб 3 и връхната конструкция на трети, четвърти и пети отвор. Съоръжението е част от единствения прекъснат път от републиканската пътна мрежа на територията на Пловдивска област. Новото съоръжение е на мястото на авариралия мост и осигурява преминаването по републиканския път ІІІ-866 през р.Марица.
Съоръжението е с единадесет отвора, система проста греда с температурно непрекъсната пътна плоча. Фундирането е с изливни пилоти ф1200мм, които продължават над терена в колони със същия диаметър. Връхната конструкция е съставена от предварително напрегнати на стенд греди.
Реализирането на договора започва на 25.05.2006г. Съоръжението е изградено за 16 месеца, като през 4 от тях е разваляна съществуващата конструкция на старото съоръжение. Срокът на строителството е съкратен с два месеца спрямо договорения, въпреки четирите наводнения на строителната площадка по време на строителството.