Превозвачите се готвят за
протести. Причина за негодуванието им е въвеждането на нови правила. Най-голямо е недоволството в Свиленград. От бранша прогнозират масови фалити, защото вече втора седмица стотици български тирове
не пътуват.
Изпълнителна Агенция "Автомобилна администрация въвежда новите правила буквално в последната минута на миналата година. Те задължават българските превозвачи да поемат писмена гаранция, че всеки товар от Турция за България няма да напусне страната ни, информира bTV.
Същите изисквания са въведени и за транспорта до Русия. Новите правила оставят без работа стотици превозвачи.
Според държавната администрация обаче, крайната мярка слага ред в ползването на разрешителни, тъй като в момента превозвачите масово вкарвали стоки от Турция през България за Русия.
"Практиката показва, че ние имаме по документи стока, която пристига в България и тя дори не бива разтоварвана, само преоформяна като износ и бива изнасяна за Русия”, коментира Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна инспекция".
От инспекцията намекват, че въвеждането на новите правила е било едно от условията да получим допълнителните 200 разрешителни за Русия, договорени от министър Московски. Според превозвачите обаче това противоречи на правото за свободни превози, гарантирано от лицензите им.
"На гърба на тези лицензи пише, че той ми дава правото да извършвам международен превоз от която и да е държава, за която и да е държава”, обясни Марияна Делчева, превозвач.
Превозвачите очакват от съда да отмени заповедта. И се заканват да блокират пътища .
Изпълнителна Агенция "Автомобилна администрация въвежда новите правила буквално в последната минута на миналата година. Те задължават българските превозвачи да поемат писмена гаранция, че всеки товар от Турция за България няма да напусне страната ни, информира bTV.
Същите изисквания са въведени и за транспорта до Русия. Новите правила оставят без работа стотици превозвачи.
Според държавната администрация обаче, крайната мярка слага ред в ползването на разрешителни, тъй като в момента превозвачите масово вкарвали стоки от Турция през България за Русия.
"Практиката показва, че ние имаме по документи стока, която пристига в България и тя дори не бива разтоварвана, само преоформяна като износ и бива изнасяна за Русия”, коментира Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна инспекция".
От инспекцията намекват, че въвеждането на новите правила е било едно от условията да получим допълнителните 200 разрешителни за Русия, договорени от министър Московски. Според превозвачите обаче това противоречи на правото за свободни превози, гарантирано от лицензите им.
"На гърба на тези лицензи пише, че той ми дава правото да извършвам международен превоз от която и да е държава, за която и да е държава”, обясни Марияна Делчева, превозвач.
Превозвачите очакват от съда да отмени заповедта. И се заканват да блокират пътища .