Списък на потенциалните клиенти или потребители на стоката (услугите), предлаган от рекламиращия. Необходим е при провеждане на адресна директна реклама и при продажби чрез кореспонденция. Изисквания към А.: възможност за най-точно използване при определени целеви групи; цялостно обхващане на съществуващия рекл. пазар и на част (поне 30-35 %) от набелязания потенциален пазар; възможност за точна и разнообразна сегментация. За целта лицата се характеризират по няколко показателя (поне 5 за физическите, до 7-8 за юрид. лица): висока степен на персонализация, за да стигне посланието до лицето, което определя покупката или взема участие в решаването й; максимална точност - допустимо е не повече от 3-4 % от пратките да не стигнат до адресата поради неточност на адресите.
Степентта на точност зависи от периодичността на опресняване на А.; малка степен на съвпадение на А. с тези на конкурентните фирми; възможност за машинна обработка. А. могат да се изготвят самостоятелно от фирмата-рекламодател, да се използват готови А. на рекл. агенции или да се наемат (при междунар. реклама най-често) А. на някои от големите специализирани вестници и списания.
2) Адресен каталог - напр. "Стопански адресник на търг.-индустриални камари", С., 1939.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |