Важно средство за магазинна реклама и РМП. С В. се цели да се привлече вниманието на потенциалните купувачи, да се напомни за някои вече пуснати на пазара стоки, да се уведоми за новите стоки и техните цени, но не и да се наложат търг. марки. Главно рекл. предимство на В.: показва рекламираната стока (асортиментна гама) в натура от различни страни с помощта на худ. средства.
В. се различават по: стоковия си асортимент - има тесноспециализирани, специализирани, комплексни, комбинирани и смесени В.; худ. си оформление - рекл., стокови, стоково-декоративни, тематични, сюжетни; конструктивното си решение - открити (без гръб), полуоткрити и затворени (преградени); архитектурното си решение - фронтални, ъглови, странични, В. -прозорец, В. на галерия или на втори етаж; местоположението си - външни и вътрешни. Като част от улицата В. има и пропагандно предназначение.
Аранжирането й и изложените на нея стоки осведомяват за постиженията на различните предприятия и отрасли, за степента на задоволяване на потребителското търсене, за жизненото равнище на населението и др. Като самостоятелно пропагандно-рекл. средство В. се използва на обществени места с голям пешеходен трафик - подлези, спирки на превозни средства и др. Худ. аранжиране на В. е обект на худ. пространственото оформление.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |