Изменения в съзнанието и поведението на адресатите вследствие на проведените кампании за постигане на рекл. цел. В.р. не е идентично със стопанския ефект от рекламата. То не се ограничава само до първичните купувачески реакции на адресата, а води и до промени в съзнанието, представите, чувствата и желанията на самия адресат, а оттам и в неговата социална среда (предимно микрогрупата, към която той принадлежи). Поради това В.р. не се изразява като линейна причинно-следствена връзка, а зависи от много фактори, които са взаимообвързани и влияят едновременно или по различно време върху адресата.
В.р. зависи от: отношението на целевата група към самата реклама и основно от мнението за рекламирания продукт; мнението за рекламоносителя и връзката с него; мнението за рекламите в това рекл. средство. Обществено-демографските признаци на целевата група и характерните особености на всеки реципиент също влияят върху степентта и формата на В.р. Анализът, прогнозирането и контролът му са обект на психологията на рекламата.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |