Из­ме­не­ния в съз­на­ни­е­то и по­ве­де­ни­е­то на ад­ре­са­ти­те вслед­с­т­вие на про­ве­де­ни­те кам­па­нии за пос­ти­га­не на рекл. цел. В.р. не е иден­тич­но със сто­пан­с­кия ефект от рек­ла­ма­та. То не се ог­ра­ни­ча­ва са­мо до пър­вич­ни­те ку­пу­ва­чес­ки ре­а­к­ции на ад­ре­са­та, а  во­ди и до про­ме­ни в съз­на­ни­е­то, пред­с­та­ви­те, чув­с­т­ва­та и же­ла­ни­я­та на са­мия ад­ре­сат, а от­там и в не­го­ва­та со­ци­а­л­на сре­да (пре­дим­но мик­рог­ру­па­та, към ко­я­то той при­над­ле­жи). По­ра­ди то­ва В.р. не се из­ра­зя­ва ка­то ли­ней­на при­чин­но-след­с­т­ве­на връз­ка, а за­ви­си от мно­го фак­то­ри, ко­и­то са вза­и­мо­о­б­вър­за­ни и вли­я­ят ед­нов­ре­мен­но или по раз­лич­но вре­ме вър­ху ад­ре­са­та.

В.р. за­ви­си от: от­но­ше­ни­е­то на це­ле­ва­та гру­па към са­ма­та рек­ла­ма и ос­нов­но от мне­ни­е­то за рек­ла­ми­ра­ния про­дукт; мне­ни­е­то за рек­ла­мо­но­си­те­ля и връз­ка­та с не­го; мне­ни­е­то за рек­ла­ми­те в то­ва рекл. сред­с­т­во. Об­щес­т­ве­но-де­мог­раф­с­ки­те приз­на­ци на це­ле­ва­та гру­па и ха­рак­тер­ни­те осо­бе­нос­ти на все­ки ре­ци­пи­ент съ­що вли­я­ят вър­ху сте­пент­та и фор­ма­та на В.р. Ана­ли­зът, прог­но­зи­ра­не­то и кон­т­ро­лът му са обект на пси­хо­ло­ги­я­та на рек­ла­ма­та.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...