1) Ши­ро­ко из­пол­з­ва­на сис­те­ма за из­ла­га­не на рек­ла­ма без по­мощ­та на сред­с­т­ва за ма­со­ва ко­му­ни­ка­ция. Об­х­ва­ща че­ти­ри ос­нов­ни фор­ми, на­со­че­ни пре­дим­но към ми­ну­ва­ча-пе­ше­хо­дец, шоф­ыо­ра или во­зе­щи­те се с ли­чен или об­щес­т­вен пре­воз:

а) афи­ши­ра­не (афи­шаж) - раз­леп­ва­не, ри­су­ва­не или мон­ти­ра­не на рек­ла­ми вър­ху па­на, щи­то­ве, ри­су­ва­ни щи­то­ве пос­ред­с­т­вом пла­ка­ти, афи­ши и др. във и из­вън на­се­ле­ни­те мес­та при раз­лич­но вре­мет­ра­е­не - от 15 дни до 1 ме­сец за от­пе­ча­та­ни­те и 1 и по­ве­че г. за ри­су­ва­ни­те или мон­ти­ра­ни рек­ла­ми;

б) свет­лин­на рек­ла­ма - из­пол­з­ва­ща раз­лич­ни техн. сред­с­т­ва - свет­лин­ни вес­т­ни­ци, ин­фор­ма­ци­он­ни све­те­щи таб­ла, не­о­но­ви рек­ла­ми, ди­на­мич­ни ус­т­ройс­т­ва и др.

в) рек­ла­ма вър­ху и в пре­воз­ни­те сред­с­т­ва - тран­с­пор­т­на рек­ла­ма;

г) ави­о­рек­ла­ма

В.р. пред­с­тав­ля­ват и ня­кои вто­рос­те­пен­ни рекл. фор­ми и сред­с­т­ва ка­то раз­г­ла­са­та чрез ра­ди­о­ко­ло­ни, ви­со­ко­го­во­ри­те­ли, рекл. ав­то­мо­би­ли, рек­ла­ма на ста­ди­о­ни и иг­ри­ща, на фи­нан­си­ра­ни спор­т­ни със­те­за­ния, чрез хо­ра-сан­д­ви­чи (вж. Чо­век-сан­д­вич) и др. Ос­нов­ни чер­ти на В.р.: за­ви­си­мост­та й от мес­то­по­ло­же­ни­е­то на рекл. сред­с­т­во, рекл. ауди­то­рия и тра­фи­ка й, от про­дъл­жи­тел­ност­та на из­ла­га­не на рек­ла­ма­та. Крат­кот­рай­ни­ят до­сег на ми­ну­ва­ча със сред­с­т­ва­та на В.р. (обик­но­ве­но към 5-10 s) на­ла­га рекл. текст да бъ­де кра­тък (от 4 до 6 ду­ми), по­ня­ко­га да се да­ва са­мо мар­ка­та, а изоб­ра­же­ни­е­то да бъ­де за­и­н­т­ри­гу­ва­що. В.р. се из­пол­з­ва глав­но за на­пом­ня­ща и ут­вър­ж­да­ва­ща рек­ла­ма на фир­ме­но­то име и търг. мар­ка, но чрез ма­си­ра­на рек­ла­ма с пла­ка­ти, щи­то­ве и др. се ор­га­ни­зи­рат и ус­пеш­ни въ­веж­да­щи кам­па­нии за но­ви мар­ки и сто­ки. За В.р. съ­щес­т­ву­ват ня­кои ог­ра­ни­че­ния, свър­за­ни с опаз­ва­не­то на окол­на­та сре­да, ар­хи­тек­тур­ния об­лик на на­се­ле­ни­те мес­та, ин­те­ре­си­те на жи­те­ли­те (напр. оби­та­те­ли­те на сгра­ди­те, на ко­и­то са мон­ти­ра­ни свет­лин­ни рек­ла­ми) и др.

2) Неп­ра­вил­но наз­ва­ние на вън­ш­но­тър­гов­с­ка­та рек­ла­ма в раз­го­вор­на­та реч.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...