1) Широко използвана система за излагане на реклама без помощта на средства за масова комуникация. Обхваща четири основни форми, насочени предимно към минувача-пешеходец, шофыора или возещите се с личен или обществен превоз:
а) афиширане (афишаж) - разлепване, рисуване или монтиране на реклами върху пана, щитове, рисувани щитове посредством плакати, афиши и др. във и извън населените места при различно времетраене - от 15 дни до 1 месец за отпечатаните и 1 и повече г. за рисуваните или монтирани реклами;
б) светлинна реклама - използваща различни техн. средства - светлинни вестници, информационни светещи табла, неонови реклами, динамични устройства и др.
в) реклама върху и в превозните средства - транспортна реклама;
г) авиореклама
В.р. представляват и някои второстепенни рекл. форми и средства като разгласата чрез радиоколони, високоговорители, рекл. автомобили, реклама на стадиони и игрища, на финансирани спортни състезания, чрез хора-сандвичи (вж. Човек-сандвич) и др. Основни черти на В.р.: зависимостта й от местоположението на рекл. средство, рекл. аудитория и трафика й, от продължителността на излагане на рекламата. Краткотрайният досег на минувача със средствата на В.р. (обикновено към 5-10 s) налага рекл. текст да бъде кратък (от 4 до 6 думи), понякога да се дава само марката, а изображението да бъде заинтригуващо. В.р. се използва главно за напомняща и утвърждаваща реклама на фирменото име и търг. марка, но чрез масирана реклама с плакати, щитове и др. се организират и успешни въвеждащи кампании за нови марки и стоки. За В.р. съществуват някои ограничения, свързани с опазването на околната среда, архитектурния облик на населените места, интересите на жителите (напр. обитателите на сградите, на които са монтирани светлинни реклами) и др.
2) Неправилно название на външнотърговската реклама в разговорната реч.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |