На­чин, по кой­то е офор­ме­на сто­ка­та или опа­ков­ка­та й, кой­то я от­ли­ча­ва от да­ден вид сто­ки и иден­ти­фи­ци­ра ней­ния про­и­з­во­ди­тел. В.о. не тряб­ва да за­ви­си от ор­га­нич­ния със­тав или техн. свойс­т­ва на сто­ка­та (напр. зе­ле­ния цвят на мен­тов­ка­та), да не се из­пол­з­ва при всич­ки ед­но­тип­ни сто­ки (напр. заг­ръ­ща­не­то на гър­ла­та на всич­ки бу­тил­ки за пен­ли­ви ви­на със ста­ни­ол или ме­тал­но фо­лио), а ако лип­с­ва ори­ги­нал­ност на офор­м­ле­ни­е­то, тряб­ва да се по­лу­чи приз­на­ни­е­то на ку­пу­ва­чи­те.

В.о. има осо­бе­на фор­ма, очер­та­ния или цвят за да­де­на сто­ка, ко­и­то са ори­ги­нал­ни и се за­щи­та­ват прав­но ка­то про­миш­лен об­ра­зец или ка­то прос­т­ран­с­т­ве­на търг. мар­ка (ши­ше­то на "Ко­ка-Ко­ла" или "одол"). Тъй ка­то В.о. чес­то со­чи про­и­з­хо­да на сто­ка­та от оп­ре­де­лен про­и­з­во­ди­тел и оси­гу­ря­ва връз­ка­та "про­и­з­во­ди­тел-пот­ре­би­тел", па­зар­на­та й (ин­фор­ма­ци­он­но-рекл.) фун­к­ция е мно­го сил­на и се за­щи­та­ва от за­ко­на. Чл. 10 bis на ПК ох­ра­ня­ва В.о. от не­доб­ро­съ­вес­т­на кон­ку­рен­ция, а ори­ги­нал­ни­те В.о. се за­щи­та­ват и ка­то про­миш­ле­ни об­раз­ци, търг. мар­ки и ри­сун­ки.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...