1) В обек­ти­вен см.: сте­пен­та на пред­по­чи­та­ние на пот­ре­би­те­ля към да­де­на мар­ка ед­но­род­ни сто­ки (ус­лу­ги) на па­за­ра. Склон­ност­та на пот­ре­би­те­ля към ед­на или др. мар­ка се из­с­лед­ва чрез ска­ла на лич­ни­те пред­по­чи­та­ния, при ко­е­то се из­хож­да от те­за­та за мно­го­мар­ко­ва вяр­ност.

2) В су­бек­ти­вен см.: за­ку­пу­ва­не и без­ре­зер­в­но кон­су­ми­ра­не са­мо на ед­на тър­гов­с­ка мар­ка, из­ра­зе­но в т.нар. ска­ла за В.м., пред­ло­же­на от Фи­лип Кот­лър и съ­дър­жа­ща след­ни­те ета­пи (ни­ва): не­поз­на­ва­не на мар­ка­та; ос­ве­до­ме­ност, че мар­ка­та съ­щес­т­ву­ва; поз­на­ва­не на мар­ка­та и В.м. В ска­ла­та В.м. е висш етап и край­на цел на фир­ма­та при на­ла­га­не на търг. мар­ка на па­за­ра. Рекл. стра­те­гия це­ли да раз­ши­ри гор­ния край на ска­ла­та чрез включ­ва­не на но­ви пот­ре­би­те­ли от по-дол­ни­те ета­пи и про­веж­да­не­то на па­зар­на стра­те­гия, ко­я­то не поз­во­ля­ва ве­че пред­по­че­ли­те мар­ка­та да й "из­не­ве­рят".

Ка­то ос­нов­ни из­точ­ни­ци за съз­да­ва­не на В.м. се при­е­мат вер­ност­та по инер­ция, вер­ност­та, по­ро­де­на от оп­ре­де­ле­ни "пси­хо­ло­ги­чес­ки въз­дейс­т­ва­щи ка­чес­т­ва" на са­ма­та мар­ка и мар­ке­тин­го­ва­та по­ли­ти­ка на рек­ла­мо­да­те­ля. Ос­нов­ни­те про­ти­во­дейс­т­ва­щи фак­то­ри, с ко­и­то тряб­ва да се пре­бо­ри фир­ма­та, за да раз­ши­ри броя на вер­ни­те ку­пу­ва­чи, са кон­ку­рен­т­на­та рек­ла­ма, от­с­лаб­ва­не­то на спо­ме­на за мар­ка­та и не­же­ла­ни­е­то за по­куп­ка.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...