Осъществява се съвместно от рекламодатели, които принадлежат към различни отрасли, предлагат различни стоки и услуги или са на еднаква степен на възпроизводствения процес. Г.р. се извършва:
а) при стоки или услуги, които не се конкурират, като в повечето случаи рекламираните стоки или услуги се допълват взаимно (напр. леки автомобили и принадлежности за тях). Г.р. се среща най-често в областта на туризма, където увеличението на туристопотока облагодетелства едновременно транспорта, хотелиерството и общественото хранене, търг. заведения, културни институти. Такива рекл. кампании се финансират от туристическите организации и от заинтересованите в тази област др. фирми и лица;
б) когато рекламодателите имат в определен момент общи интереси (увеличаване на оборота, премахване на сезонните партиди). Тогава всички търговци на дребно, магазини и др. от дадена улица, квартал или град организират търг. седмици или петнадесетдневни сезонни разпродажби и др., при които Г.р. е основен елемент от цялостното насърчаване на продажбите. Г.р. се провежда и във връзка с празници (Нова година, Коледа, Осми март, Деня на детето) или събития като началото на новата учебна година. Г.р. представляват и организираните от търг. палати в различни страни заедно с фирмите-износители на Дни на националната (напр. бълг., шведска, скандинавска и др.) наука и техника. Недостатък на Г.р. - няма възможност разходите да се разпределят пропорционално на изгодите, които всеки от рекламодателите ще извлече в резултат от проведената акция.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |