Формула за въздействие върху купувача, предложена от Хайнц Голдман (Goldmann, H. Wie Man Kunden Gewinnt, Verlag Girardet, Essen,1953). Наименованието е съставено от началните букви на думите, означаващи шестте фази на продажбата според Голдман: Definitionsstufe - определяне на потребностите и желанията на потенциалния купувач; Identifizierungsstufe - отъждествяване на потребителските нужди с предложението, което става чрез изготвяне на определена оферта в конкретния случай; Beweisstufe - привеждане на необходимите доводи, които обосновават еднаквостта на предложения обект и свойствата му с изискванията на клиента; Annahmestufe - възприемане на предвидената аргументация от купувача; Begierdesstufe - предизвикване на стремеж за придобивка у клиента; Abschluвstufe - създаване на обстановка, която води непосредствено до покупка като желан край на целия процес.
Д. отразява процеса на въздействие върху адресата-потенциален купувач с определена потребност, с осъзната нужда, върху която се гради въздействието на комуникатора. Намира приложение при продажбата на потребителски стоки и при разгласата на стоки с промишлено предназначение. Д. е по-адекватна на реалността от формулата АИДА, от която произлиза, но и тя разглежда формирането на решение за покупка само като възходящ постъпателен процес.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |