Обявяване на определен елемент от търговската марка за незащитим при регистрацията й поради това, че противоречи на закона (напр. в етикетите за спиртни напитки, които се охраняват изцяло във вид на образна марка, не се ползват със защита видовите наименования на напитката като "Бренди", "Водка", "Мастика" и др.). В повечето случаи Д. при обнародването на марката се формулира като: "Правото на изключително ползване не се простира върху...", което значи, че споменатият елемент, макар и да е част от марката, не се ползва със защита. В някои страни като Чехия дискламационните елементи отпадат от защита автоматически, без това да се упоменава специално при публикацията на марката.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |